Ik moet een rond tafelblad voor buiten maken met een diameter van 150cm. Ik zou gewoon koekjes en bison waterbestendige houtlijm gebruiken en ze om en om verlijmen. De planken zijn een dikke tien cm breed. Het blad wordt uiteindelijk op een rond metalen onderstel gevezen, op vier plaatsen en op zo'n manier dat het hout in de breedte-richting nog werken.
Het is (volgens mij tropisch) hout dat afkomstig is van een havenkade en is dus zeker waterbestendig. Ik had op t eerste zicht de indruk dat het in beide richtingen even vlot schaafde.
1. heeft iemand een idee welke houtsoort het is?
2. heeft iemand suggesties betreffende de constructie zelf? Ik wil vermijden dat het blad krom trekt en dat de lijmnaden aan de kopse kanten open scheuren.
Alvast bedankt!
Bram
Attached files
.jpg)
Het is (volgens mij tropisch) hout dat afkomstig is van een havenkade en is dus zeker waterbestendig. Ik had op t eerste zicht de indruk dat het in beide richtingen even vlot schaafde.
1. heeft iemand een idee welke houtsoort het is?
2. heeft iemand suggesties betreffende de constructie zelf? Ik wil vermijden dat het blad krom trekt en dat de lijmnaden aan de kopse kanten open scheuren.
Alvast bedankt!
Bram
Attached files
.jpg)
.jpg)
.jpg)