Advies stofzuiger voor excentrische schuurmachine

Belgje

Actieve deelnemer
Hallo,
Ik heb een blauwe Bosch 150mm excentrische schuurmachine. Ik knap meubels op in bijberoep. Vaak moet ik ze enkel oppervlakkig schuren voor t schilderen maar af en toe schuur ik ze ook terug kaal. Nu ben ik bv bezig aan dit schoolbankje, je wil niet weten hoe vies het was! Eerst ontvet, daarna zoveel mogelijk geschraapt en nu met korrel 60 geschuurd.
Ik heb nu een karcher bouwstofzuiger. Bij klussen zoals deze ligt mijn atelier echt vol stof.
Kan je met een goede stofzuiger echt helemaal stofvrij werken? Ik kan niet buiten schuren want dan stoor ik lijn man en de buren teveel.
Dus graag advies! Stofzuiger wordt wekelijks gebruikt dus mag kwaliteit zijn

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.447
548
Als je er regelmatig mee aan de gang gaat zou ik voor een gaan met een goede fijnstof filter en eventueel een cyclone er bij zodat je langer met je zakken kan doen

persoonlijk ben ik tevreden met mijn starmix

• Leuk
Waarderingen: jaap en rinus

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
2.115
1.037
Enschede
ingoogni.nl
Indien mogelijk stofzuiger zonder zak, is toch makkelijker
Als je een stofzuiger in combinatie met een cycloon bouwt hoef je die stofzuigerzak maar een keer of4 per jaar te legen. Alleen het fijnste stof komt er in terecht. Alles dat grover is blijft in het opvangvat van de cycloon achter.

Bijkomend voordeel is dat je naar stozuigers met een kleine capaciteit , maar met het zelfde zuigvermogen kunt kijken. Als voorbeeld, de Festool zuigers hebben het zelfde zuigevermogen maar andre opvangcapaciteit.

Er staan diverse cycloonprojecten op het forum en anders zijn er ook DIY youtube filmpjes te vinden. M.i. de moeite waard om je even in te verdiepen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.