Advies Record Power 2 prijs

CeesTax

Actieve deelnemer
15 okt 2015
33
1
's-Hertogenbosch
Onderstaande draaibank kan ik kopen. De verkoper heeft geen idee wat hij ervoor moet vragen.
Hij is compleet met een Record Power chuckset, de headstock kan 90 graden draaien zodat er ook schalen ed. kan worden gedraaid. Ik heb er al mee gedraaid en hij doet het lekker. Er worden ook een aantal beitels mee geleverd.
Wat vinden jullie een redelijke prijs?
Zie foto's
Dank.
Cees.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    25,8 KB · Weergaven: 231
  • image.jpg
    image.jpg
    26,2 KB · Weergaven: 233
  • image.jpg
    image.jpg
    26,8 KB · Weergaven: 232
  • image.jpg
    image.jpg
    26,7 KB · Weergaven: 233

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik heb een gelijkaardig draaibankje gehad (was van mijn vader).
Het is geen slechte starter, maar veel geld zou ik er niet aan geven. Goed voor klein werk en te kijken of draaien je bevalt.
Die klauwplaat stelt niet veel voor. Ik heb ze zelfs nooit gebruikt.
Veel meer dan 100 euro zou ik er niet aan geven.
De beitels moet je eerst weten wat het is. Zijn het budgetgereedschappen (zoals van HBM) of goed spul (zoals Crown, Sorby)?
 
P

Pel

Guest
Heeft het draaibankje uitwendige schroefdraad M33 x 3.5 metrisch dan zou ik hem zeker kopen om te beginnen met draaien, wat Mathieu al zegt rond de €100 voor het draaibankje. Als er HBM beitels bij zitten zou ik daar niet veel voor geven, kijk anders wat ze nieuw bij HBM kosten.

Groet Pel.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Het zijn beitels van Sorby, Taylor en Hardy. De kit die erbij geleverd wordt is de RP3000X.

Groet, Cees.
Voor de beitels moet je dan even kijken wat ze nieuw zouden kosten en daarop je bod baseren.
De schroefdraad is geen M33, maar dat is geen groot probleem. Eenvoudig op te lossen met een adapter mocht je een klauwplaat of opspanplaat willen bijkopen.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Als je hem voor €100,- kunt kopen, dan heb je volgens mij een heel goede deal.
Voor de chuckset wordt gebruikt nog 70-80 euro gevraagd.
Ik weet niet hoeveel bijtels erbij zitten, maar de kwaliteit is in ieder geval niet slecht.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.