Advies over Rampamoeren

Rick84

Nieuw lid
28 nov 2023
14
1
Goes
Heey. Ik heb wel een ontwerp maar zit in mn hoofd . Wil een bed maken. Heb dan een kop stuk en voeteind. En wil die aanelkaar bevestigen met 2 balkjes Maar wil het demontabel maken. Dus dacht aan rampa moeren. Het lattenbodem rust niet op de rampa moeren. Maar die moeten het bed bijelkaar houden.

Even een paar zaagsnedes gedaan maar met wat is gewend was is dit wel even wat anders zagen zeg😍
 

Rick84

Nieuw lid
28 nov 2023
14
1
Goes
Hallo. Ik heb nu van die ledikant haken gekocht Om kopschotten te verbinden. Kunnen deze ledikanthaken het gewicht houden als ik deze het lattenbodem laten dragen?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Je lattenbodem ligt toch op de zijwangen? En een middenregel. Voor de middenregel gebruik ik meestal een balkdrager aan elke kant, met daarin een 2x3 of 2 x4. Gat in het midden boren en een deuvel er in, om de bed einden in het midden bij elkaar te houden.
 

Rick84

Nieuw lid
28 nov 2023
14
1
Goes
Kopstukken staan op de grond. De zijwangen hangen daar aan met ledikant haken. En op de zijwangen en kopstukken ligt de lattenbodem weer. Dus de druk wordt goed verdeeld. Maar omdat het een hoog bed wordt wil ik niet dat die kleine inneens op de grond ligt.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Het is dus een een persoons bed. Weerskanten een lat of hoekprofiel op de zijwangen en daar de lattenbodem op. Die bedhaken kunnen mijn 130 kg probleemloos aan, dus junior is voorlopig wel veilig.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.