Advies metaaldetector

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
386
192
Boxtel, Noord-Brabant
goedeavond!
Omdat ik voornamelijk met hergebruikt hout werk, kom ik nog weleens een spijkertje tegen. Daarom doe ik de eerste grove schaaf actie vaak met oude messen, en daarna de hele batch nogmaals met goede messen.
Nu lees ik hier op het forum vaak het advies om een (hand)metaaldetector te gebruiken, maar zijn er specifieke modellen die aangeraden worden? Heb het weleens met een Bosch leiding zoeker geprobeerd maar die miste toch nog wel veel

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.234
651
Noord-Veluwe
Geen idee wat anderen gebruiken, maar ik heb een Trotec BI20. Kan de prestaties ervan niet vergelijken met andere apparaten, maar tot nog toe ben ik er tevreden mee. Ik heb sinds ik dat ding heb geen ijzer meer geschaafd... :oops: dus dat is in ieder geval een positieve indicatie.

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.926
1.103
Omgeving Eindhoven
Er is een tijd terug een topic geweest over een Nailfinder; nav dat topic heb ik deze ook aangeschaft en deze bevalt prima. Ik ga er bij twijfel mee over het hout en heb nog geen ijzer geraakt met de zaag/schaaf sindsdien.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.