Advies gevraagd zaagtafel

Robberdebop

Nieuw lid
25 sep 2013
22
11
Beste forumleden,

mijn zaagwerk bestaat uit dikte 5 mm en dan stripjes zagen van bijv 1 mm tot balkjes met een dikte 40 mm zagen. Bouw hoofdzakelijk scheepsmodellen. Hiervoor gebruik ik een Inca junior zaagtafel. Voordeel van deze machine is een redelijk kleine footprint gecombineerd met een zeer hoge nauwkeurigheid. Genoemde stripjes van 1 mm is gewoon haalbaar. Kortom….tevredenheid alom…..tot dat….ik de festool csc50sys op youtube zag. Heb een zeer kleine werkplaats en de bescheiden afmetingen van deze machine zijn optimaal .Hoe mooi 🤩. Gebruiksgemak tot de macht 10. In vergelijking met mijn Inca veel stiller, minder “bruut” . Een formaat zaag in tafelformaat. Hoekverdraaiing hoogteinstelling digitaal, mjammie.

Wat zijn jullie ervaringen en wat jullie idee met betrekking tot een upgrade naar deze zaag? Is het de moeite van de investering waard? De investering is hoog, maar op termijn (even sparen) te doen.

Hoor graag van jullie!

Vriendelijke groet, Rob

Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.