Advies beginners setje houtsnijmessen.

Nightwatcher

Actieve deelnemer
12 nov 2018
49
3
Vught
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een veelzijdig beginners setje houtsnijmessen. Tot nu toe heb ik gekeken naar een narex setje en beavercraft. Beavercraft vind ik er niet stevig uitzien maar misschien zie ik dat verkeerd. Misschien zijn er nog andere merken die voor een leuk prijsje een starters setje hebben? Ik hoor het graag van jullie.

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
320
66
Wat wil je gaan snijden? Chip carving, lepels? Ik heb geen ervaring met het eerste, maar voor het laatste zou ik starten met iets als een Morakniv 106 (een recht mes) en een lepelmes als de 164 (links of rechtshandig). Goed staal, prima prijs-kwaliteitverhouding.

• Leuk
Waarderingen: jaap

Rizz

Oud hout
15 apr 2014
2.773
977
Moordrecht
Toch zou ik een echt recht mes willen adviseren, een Morakniv 122 en niet de 106 met gebogen snijvlak. Voor een beginner echt makkelijker (zei de beginner) Ik heb allebei en ik gebruik de 106(achtige) eigenlijk niet

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
320
66
Grappig, ik heb de compleet tegenovergestelde ervaring :) Dus OP: kijk of je een paar messen kunt proberen, en wat je fijn vindt!

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
921
252
Twello
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een veelzijdig beginners setje houtsnijmessen. Tot nu toe heb ik gekeken naar een narex setje en beavercraft. Beavercraft vind ik er niet stevig uitzien maar misschien zie ik dat verkeerd. Misschien zijn er nog andere merken die voor een leuk prijsje een starters setje hebben? Ik hoor het graag van jullie.
Als je tijd hebt en geen hekel aan autorijden zou ik naar de baptist in Arnhem gaan en kun je ze beiden vasthouden. Feitelijk heb je één goed mes nodig en iets om het mee te wetten. In het begin zul je merken dat je handigheid en kracht moet krijgen. Bedenk dat ze vroegen aan een zakmes voldoende hadden...

• Leuk
Waarderingen: Nightwatcher

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.