Advies accu tacker hout

julesvaes

Actieve deelnemer
25 feb 2021
53
7
Ik ben opzoek naar een accu tacker. Ik ben hier zelf niet in thuis dus kan wel wat advies gebruiken.

Het gaat om hobby matig gebruik. Voornamelijk hout verbindingen 22/18/9/6mm underpayment. Aan elkaar verbinden. Evt ik te gebruiken met vurenhout.

Ik heb hem eigenlijk ook nodig voor de badkamer ( panlatten in betonnen muur ) Maar dat kan ook met slagpluggen.

Budget circa 400.

Graag jullie advies.
 

Joepbisschops

Actieve deelnemer
29 jun 2018
149
42
Ermelo
www.youphoutbewerking.nl
Ik heb zelf twee jaar geleden ook onderzoek gedaan en ben uiteindelijk op een Ryobi tacker van 18v uitgekomen. Ik vind deze erg fijn werken, maar erg goedkoop is hij niet. Vooral omdat dit mijn eerste en voorlopig enige Ryobi tool is en ik dus ook een lader en accu moest kopen.

Als je een compressor hebt kun je ook voor luchtdruk kiezen natuurlijk.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.627
1.145
Fryslân
Ben je al in het bezit van andere accu machines? Je zou dan kunnen kijken of je dezelfde accus voor een losse tacker kunt gebruiken. Dat scheelt in prijs uiteraard als je al de accus hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joepbisschops

julesvaes

Actieve deelnemer
25 feb 2021
53
7
Ben je al in het bezit van andere accu machines? Je zou dan kunnen kijken of je dezelfde accus voor een losse tacker kunt gebruiken. Dat scheelt in prijs uiteraard als je al de accus hebt.
Jazeker ik heb alles van Bosch pro en een dewalt schroefmachine
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
374
162
Eindhoven
Als je 18V dewalt hebt hebben die wat 'losse body' tackers die binnen je budget vallen. Het is me nog niet duidelijk wat voor brads/spijkers je wilt gebruiken. Schieten in beton lijkt me binnen dit budget niet haalbaar.

Underpayment was ik nog niet eerder tegengekomen, is dat hele goedkope underlayment, dan ben ik daar wel benieuwd naar :ROFLMAO:
 

julesvaes

Actieve deelnemer
25 feb 2021
53
7
Als je 18V dewalt hebt hebben die wat 'losse body' tackers die binnen je budget vallen. Het is me nog niet duidelijk wat voor brads/spijkers je wilt gebruiken. Schieten in beton lijkt me binnen dit budget niet haalbaar.

Underpayment was ik nog niet eerder tegengekomen, is dat hele goedkope underlayment, dan ben ik daar wel benieuwd naar :ROFLMAO:
Underpayment is bijna hetzelfde als underlayment alleen dan van marktplaats 😂

Ik heb idd de 18volt accu’s. Zijn Brads en spijkers hetzelfde ? Welke maat zou ik nodig hebben om 18mm underlayment aan elkaar te schieten?
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
374
162
Eindhoven
Ik weet niet precies het verschil tussen alle soorten brads. Maar gevoelsmatig gebruik ik voor bv architraven dunne koploze, Glaslatten met een kleine T kop, en spijkers op rol voor constructieve toepassingen.

Even opgezocht; brads zijn soort verloren kopspijkers.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.627
1.145
Fryslân
Ik heb de deWalt dcn650. Besteld als losse machine, omdat ik genoeg accus en laders heb.
Deze gebruikt 15GA spijkers (1,8mm dik). Ik gebruik deze zelf vooral voor afwerking van bijv. plinten. Maar underpayment :) is er ook zeker mee te doen. Andere merken heb ik geen ervaring mee, maar de deWalt voldoet me erg goed.

de deWalt dcn650
 
  • Leuk
Waarderingen: julesvaes en Marijn

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
277
155
Leiden
Ik zit zelf te kijken naar de dcn680, die schiet 1.25mm Brads. Lijkt mij een prima maatje en nog wat makkelijker weer af te werken erna.
 
  • Leuk
Waarderingen: julesvaes

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.