Advies aankoop 'defecte' Festool ATF 55 EB

Kloekloek

Actieve deelnemer
10 apr 2019
55
15
Limburg (NL)
Ik kan een Festool invalzaag ATF 55 EB overnemen waarvan de verkoper aangeeft dat deze werken, maar dat na een aantal seconden de stop uit de meterkast schiet. Hij geeft aan niet te weten waar dit aan mankeert.
Nu ben ik niet bang voor wat knutselwerk maar zou graag een eerste indicatie willen hebben wat dit probleem zou kunnen veroorzaken.
E.e.a. bepaalt natuurlijk ook de prijs van de mogelijke overname.

Alvast bedankt.

jmartens

Actieve deelnemer
28 dec 2014
196
63
Dat klinkt als een te grote stroom, lees kortsluiting. Ik denk niet dat je deze moet kopen. De vervanging van een motor is denk ik prijstechnisch niet interessant.

Kloekloek

Actieve deelnemer
10 apr 2019
55
15
Limburg (NL)
Bij het aanzetten van de zaag is er een groen lampje te zien, maar valt vrijwel meteen weer uit. Motor slaat niet aan. Dacht zelf ook aan de koolborstels of de snelheidsregeling.
Wellicht klinkt bovenstaande als een bekend probleem, met een hopelijk gunstige oplossing?

Kloekloek

Actieve deelnemer
10 apr 2019
55
15
Limburg (NL)
Ik heb de verkoper gisteren een bod gedaan, welke hij hij heeft afgewezen. Gelet op het feit dat dit een oud model betreft. Mijn vermoeden is dat hier slechts de koolborstels vervangen moeten worden, maar het verschil tussen vraag en aanbod is te groot.
Ik ga dus verder op zoek naar een invalzaag.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.