Adapter deWalt accus ervaringen

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.622
1.142
Fryslân
Wie heeft er ervaring met adapters om nieuwere schuifaccus te gebruiken op oude machines met steekaccus van deWalt?

Ik heb een tacker hier van met oude accus, en vind het eigenlijk zonde om hier een nieuwe machine voor aan te schaffen. Ik gebruik de machine sporadisch en de huidige accus zijn niet goed meer. Ze gaan niet lang meer mee, en ze zijn altijd leeg als ik de machine nodig heb. Redelijk frustrerend d us, als je snel even iets wil.

Onderstaand gaat het om.

De originele van deWalt

De namaak versie

Als ik de ressencies van de namaak lees, zijn die niet altijd goed om het maar zacht uit te drukken. Maar wie er heeft er hier ervaring mee met de originele of de namaak?
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.622
1.142
Fryslân
Ik heb bij deze machine al een keer imitatie accus gehaald omdat de originele al op waren. Maar nu zijn deze dus ook op hun eind.
Ik heb nu de meeste machines op de schuifaccus, en kan met zo'n adapter die accus dus ook gebruiken.
 

Bigfoot48

Actieve deelnemer
18 dec 2018
84
11
Lieshout
Ik heb er zelf geen ervaringen mee.

Maar als je wil. Wil ik de oude accus wel van je overnemen of wil je mee helpen testen :)
Ik heb inmiddels met succes mijn oude dewalt accu voorzien met nieuwe cellen. En draait weer als een trein.

Ik heb de beschikking over een puntlasapparaat en kan de cellen net als in de fabriek weer netjes plaatsen.
Ik kan wel even een foto maken als je wil. Er zitten meerdere cellen in en in de meeste gevallen is er 1 of 2 slecht waardoor de accu niet meer werkt.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.622
1.142
Fryslân
Ik wil wel van de oude accus af. Dus als ik de adapter binnen heb, kunnen we wel even contact hebben. Het zijn geen originele dewalt accus, als dat geen probleem voor je is.

Ik zit alleen met het probleem dat ik geen originele deWalt adapter hier in Nederland kan vinden. Namaak is er genoeg te vinden, maar daar lees ik erg wisselende recencies over.
Het gaat om de deWalt dca1820. Mocht iemand iets weten hier in Nederland, dan houd ik me aanbevolen.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.622
1.142
Fryslân
Ik heb inmiddels de adapters binnen. Het zijn helaas wel de imitatie adapters geworden. De originele kon ik nergens vinden helaas.
Maar goed. Ik heb er nu 2 stuks voor nog geen 20 euro, en ik kijk wel hoe lang ze meegaan. De accutacker loopt er in ieder geval prima op. En ik heb zelfs het idee dat er nu meer kracht in zit, dan met de oude accu's.

Mocht @Bigfoot48 nog geïnteresseerd zijn in de oude accu's, dan doe je maar even een pb.
 

Henkies

Actieve deelnemer
10 sep 2021
65
46
Noordwijk
Ik stond dit weekend wederom met dezelfde frustratie: de nicd accus van mijn tacker altijd leeg zijn als je hem wilt gebruiken.

@jelmer, ik ben benieuwd hoe je nu na een aantal maanden terug kijkt op je aankoop. Bevallen de adapters nog steeds? En blijft de tacker (DC618?) nog enigszins stabiel staan met de schuine adapter en de kleinere XR accu's?
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
971
397
hilversum
Ik heb de china variant volgens mij.
Heb 1 ouwe tacker van powers/dewalt waar die op kan.
Maar heb nu ondertussen al een nieuwe tacker gekocht.
Wat ik er mee gewerkt heb was prima geen problemen ondervonden .
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.622
1.142
Fryslân
@jelmer, ik ben benieuwd hoe je nu na een aantal maanden terug kijkt op je aankoop. Bevallen de adapters nog steeds? En blijft de tacker (DC618?) nog enigszins stabiel staan met de schuine adapter en de kleinere XR accu's?
Toevallig is een aantal weken terug de slagpen van mijn tacker gebroken. Ik heb uiteindelijk een nieuwe tacker gekocht. Maar de machine met de adapters werkte meer dan prima. De machine had ook meer kracht, omdat je nieuwe accus gebruikt.
Mocht je belangstelling voor een adapter hebben, dan pb je maar. Die ligt hier nu niets te doen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.