Acryl of alumilite kopen

Niels.o

Actieve deelnemer
18 mrt 2022
91
10
eindhoven
Hallo,
Ik heb een draaibank gekocht en wil nu vulpennen gaan draaien. Ik heb nog wat zaken nodig maar wou gaan oefenen met acryl.

Waar kan ik goed materiaal voor een beetje een gunstige prijs aanschaffen. Het liefst zou ik er naartoe gaan. Ik kom uit Eindhoven.

Ik overweeg ook zelf te gaan gieten in alumilite of epoxy.

Hoe kan ik het beste thuis worden in die materie?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.757
2.604
Gaanderen
De enige in nederland die ik ken met een "groot" assortiment is deze Pen blanks | www.houtdraaiwerken-penkits.nl . Helemaal niet duur. Dan heb je er nog vele in het buitenland gewoon zoeken onder penblanks. Bedenk wel dat je buiten de eu wel belasting ed. moet betalen. Kijk ook even op de sponsorpagina van het duitse houtdraaiforum Willkommen im deutschen Drechsler-Forum .
Er zitten nogal wat kosten aan het zelf gieten van epoxy's en aanverwante zaken. Je hebt een drukvat nodig en een compressor. Wil je bijvoorbeeld zachter houtsoorten meegieten dan moet je die eerst stabiliseren onder vacuum en hier heb je een vacuumvat voor nodig met een vacuumpomp (met een truck lukt het ook met een compressor)
Zelf heb ik epoxy voor pennen gekocht op een beurs in 2019 in oostenrijk en pas een paar keer mee gewerkt. Of ik hiermee nu tevreden ben weet ik niet. Met name het honingraat aluminuim ingieten gaf gedraaid een uiterst lastige te bereiken resultaat. Het breekt steeds uit.
De beheerder van dit mooie forum verkoopt of gaat cactus juice verkopen Mappa Tools een nieuw bedrijfje
 

Niels.o

Actieve deelnemer
18 mrt 2022
91
10
eindhoven
Oh. Ik zie se op internet epoxy zo gieten maar heb je voor een pen een compacte versie nodig?

Ik dacht dat je het zo in een mal kon gieten?

Maar dat is sowieso voor de toekomst...

Ben wel erg geïnteresseerd

Bedankt voor de snelle reactie
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.757
2.604
Gaanderen

zwaluwstaart

Actieve deelnemer
24 okt 2008
95
22
Eindhoven
Oh. Ik zie se op internet epoxy zo gieten maar heb je voor een pen een compacte versie nodig?

Ik dacht dat je het zo in een mal kon gieten?

Maar dat is sowieso voor de toekomst...

Ben wel erg geïnteresseerd

Bedankt voor de snelle reactie
Hoi Niels.o, Ik woon in Eindhoven en ik kan je wel helpen met advies en wat materialen
Ben niet bekend met je een persoonlijk bericht sturen, als jou dat wel lukt kan ik daar misschien wel op reageren.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
983
404
hilversum
Hoi Niels.o, Ik woon in Eindhoven en ik kan je wel helpen met advies en wat materialen
Ben niet bekend met je een persoonlijk bericht sturen, als jou dat wel lukt kan ik daar misschien wel op reageren.
Muis/cursor op de naam van de persoon die je een bericht wil sturen.
Dan komt er een pop-up met info . Dan recht onderin *start prive conversatie*
Zo kan je een persoonlijk bericht sturen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.