Aanvulling op mijn aanmelding: campertje gebouwd

EdZaagt

Actieve deelnemer
21 jan 2025
49
30
Amsterdam
Ik had me al eerder voorgesteld, maar had nog geen werk getoond (want nog niet af).
Ik weet niet dit de juiste plek is, maar dan kunnen de moderators het vast verplaatsen naar de juiste rubriek.

Ik ben dus (opnieuw) begonnen met het werken met hout, omdat ik een campertje wilde bouwen. Het is een Volkswagen Transporter T6 geworden.
Ik vind de meeste campers er behoorlijk saai uitzien en vaak is het bed in dit soort campertje 1,20 breed en dat is voor mij en mijn vrouw heel gezellig, maar net iets te smal.
Inspiratie is de Nederlandse camperbouwer Ventje. Ik heb het bed alleen nog iets groter weten te maken :)

De keuken aan de achterkant zodat je lekker buiten kunt koken. Alle rugkussen kunnen dus gebruikt worden om het bed te maken. Het is een modulair systeem van 4 kussens van 62x62 en 4 van 62x31.

Alles is populieren multiplex, 12 en 15mm.
In een te kleine garagebox gebouwd, met een Skil zaagtafel, een Dewalt cirkelzaag en voor de rest een decoupeer, boormachine en wat deuveltooltjes voor de hobbyist.

Omdat ik mezelf nog niet zo handig vond/vind, en ik nogal onzeker was om de decoupeerzaag in een duur bamboe keukenblad te zetten, heb op advies van een timmerman ander hout gekocht (Pools grenen). Dat heb ik in de Sikkens buitenlak zijdeglans gezet (leek me lekker watervast). Alleen bleek dat na 3 weken nog steeds niet geheel droog...
Toen maar voor een populieren blad gekozen en dat in de Ranbo pantser vernis gezet.

Wij zijn er tevreden mee!

Bijlagen

• 0.jpg
    0.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 43
  • 13.jpg
    13.jpg
    149,2 KB · Weergaven: 44
  • 12.jpg
    12.jpg
    210,6 KB · Weergaven: 45
  • 11.jpg
    11.jpg
    172,2 KB · Weergaven: 45
  • 10.jpg
    10.jpg
    140,3 KB · Weergaven: 45
  • 9.jpg
    9.jpg
    161,5 KB · Weergaven: 44
  • 8.jpg
    8.jpg
    130,4 KB · Weergaven: 46
  • 4.jpg
    4.jpg
    134,4 KB · Weergaven: 46
  • 3.jpg
    3.jpg
    105,6 KB · Weergaven: 47
  • 1.jpg
    1.jpg
    118,6 KB · Weergaven: 46

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.145
699
‘s-Hertogenbosch
Ziet er goed uit, ik zou alleen nog een gordijntje of zeiltje of een andere soort afscheiding maken tussen “keuken “ en slaapgedeelte om naar binnen trekkend kookvocht tegen te houdene ( is mijn persoonlijke mening).
Zoals gezegd ziet er goed uit en je kunt er trots op zijn dat je het helemaal zelf gemaakt hebt 👍🏼
Groetjes John

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.