Aanvoerrol bijstellen

Tjennen

Nieuw lid
29 dec 2020
3
0
Dag houtliefhebbers,
Sinds kort ben ik in het bezit van een Elektra-Beckum HC260 vandiktebank.
De aanvoerrol lijkt me niet heel vlot door te trekken. Ik moet telkens een stuk een beetje opheffen tot zelfs wat doorduwen. Kan ik de rol bijstellen?

Thx
Tjennen
 

Tjennen

Nieuw lid
29 dec 2020
3
0
Nog maar net gekocht en 1 keer gebruikt, idd geen van deze dingen gebruikt.
Ze stond bij de vorige eigenaar al even aan de kant dus dat kan evt een oplossing ja.
Thx
 

Tjennen

Nieuw lid
29 dec 2020
3
0
Gisteren nog wat planken geschaafd.
Eerst andere messen gestoken en houtglijmiddel gaan halen. Ik heb Ivana houtglijmiddel gekocht, in de winkel hier kortbij was dat het enige wat ze hadden.
Het vlakschaven gaat super nu, vandikte gaat al wel vlotter maar het te schaven stuk heeft toch nog altijd wel "iets" nodig. Een klein beetje hulp is nog wel nodig om het stuk vlot erdoor te laten gaan.
Te pas en te onpas stopt de doorvoer met telkens een markering op mijn stuk dat ik aan het schaven ben, een klein duwtje lost dat dan weer even op.
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Het zal ongetwijfeld bij te stellen zijn. Online zijn wel handleidingen te vinden.
Maar zorg echt dat je tafel goed schoon is, mogelijk eerst met een hoge grid schuren (icm met wd40), ontvetten en insmeren met glijmiddel. Mocht die dan nog steeds haperen dan kijken of je de doorvoerrol ietsje bijstelt, vooral niet te veel, dus wees voorzichtig met aanpassingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
De HC260 is een hele fijne machine maar die rolas is een minpuntje.
Nieuwe rubberen rolas monteren bij metabo te verkrijgen en goed zelf te doen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.