Aanpakken van de werkplaats

Sven0503

Nieuw lid
24 dec 2021
15
10
Deventer
Eindelijk nu het huis na wat jaren klussen vond ik het wel eens tijd voor papa's projectje.
In de loop der jaren aardig wat gereedschap verzameld, en vond het wel eens tijd om de schuur eens goed aan te pakken om een fatsoenlijke werkplek te maken
voor toekomstige projectjes, maar ook voor het onderhoud aan mijn hobby; mountainbiken.

Vind het leuk om een verslagje te schrijven, en zo ook wat tips mee te pakken.
Helaas niet de ruimte aan huis om de hele schuur leeg te gooien, maar met wat heen en weer schuiven van de zooi ben ik in een vrij weekje een aardig eindje gekomen.

Foto 1: De oude situatie, met een werkbankje van de HBM; voldeed best oke, maar ideaal is het niet.

1.jpeg


Foto 2: Gezien ik de wand wil bekleden met OSB3, gelijk maar van de gelegenheid gebruik maken om er wat isolatie aan te brengen.

2.jpeg


Foto 3: Isolatie aangebracht met aan de "warme" kant de dampfolie.

3.jpeg


Foto 4: De wand dicht maken met OSB3 met mes/groef panelen.

4.jpeg


Foto 5: Hier inmiddels begonnen met de elektra, tevens wat schapsteuntjes met schap gemaakt voor de schroeven e.d.
Tv had ik nog over van m'n werk, dus geplaatst met een chromecast om wat te kunnen afspelen of bijv. een handleiding o.i.d. op weer te geven.


5.jpeg



Foto 6: Elektra afgemaakt en de accu houders pasten keurig onder het schapje.


6.jpeg



Wat nu verder:

1. Ik las op het forum een idee over haaklatten op de wand, met daarop gereedschaphouders. Dit leek me ook wel een goed plan om zo makkelijk je bord te kunnen indelen en aanpassen als dat gewenst is.

2. Ik wil voor de werkbank wat kabinetten maken voor de festool kisten. Deze voorzien van lades. Met op de kabinetten een werkblad. Waarom ik dit niet van een balkenframe wil maken, is omdat als we hier ooit weg gaan, ik het wel praktisch vind om het ook eenvoudig allemaal mee kan nemen.

Wat zou ik voor de kastjes kunnen gebruiken, ook OSB? of beter aan te raden iets van multiplex?

3. Tevens wil ik de afkortzaag ook verwerken in de werkbank, zodat het werkblad uiteindelijk gelijke hoogte heeft als de afkortzaag.


Afijn, zo zijn er nog wel genoeg punten die gedaan moeten worden, maar dat zal de komende tijd wel een vervolg krijgen.

Tot dusver word ik hier al wel vrolijk van :)
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
een paar vragen.
is het een buiten muur?
is hij halfsteens?
Is er een spouw tussen isolatie en muur?
Zit er een damp open folie tussen isolatie en spouw?
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Ik heb ook zoiets gemaakt en ben zeker niet de enige.

Ik heb OSB gebruikt.
IMG_6815.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.