2ehands schaal.......

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Forummers

Afgelopen weekend ben ik op bezoek geweest bij Ronald Kanne van De Houtdraaierij. Machtig mooie werkplaats en een enorm aardige kerel !! Mocht iemand wat hulp nodig hebben en wat training zoeken dan is het zeker de moeite waard om Ronald eens te vragen. http://www.dehoutdraaierij.nl/

Ik kwam (samen met forumlid GAV) voor wat uitleg over het maken van pepermolens......Daar blijkt niet echt iets ingewikkeld aan te zijn....

Er lagen wat afgekeurde stukken hout op de grond, daarvan kregen we een mooie stapel mee naar huis. Daarbij zat een schaal met een aantal defecten. Daar besloot ik gisteren wat mee te doen.

De vorm sprak mij al enorm aan, deels vervormd door het drogen en wat scheuren en rotte plekken.....Alles goed schoongemaakt , geschuurd en toen matzwart gespoten....Het hoeft voor mij niet altijd super strak afgewerkt te worden. Je ziet nu de groeven van de "bowlsaver" nog zitten.

IMG_4614.jpg

IMG_4615.jpg

IMG_4616.jpg

Ik ben zelf wel erg tevreden over deze rustieke schaal, daar kan straks mooi wat fruit in !! Ronald, nogmaals bedankt voor de uitleg en de stukken hout!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.