2020 was niet op àlle vlakken een ramp

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Om het jaar in stijl af te sluiten, heb ik de voorbije weken nog een mooie pijp mogen maken voor een verzamelaar, en dat uiteraard weer in een filmpje gegoten voor jullie.
Ik heb niet veel pijpen gemaakt dit jaar, maar over deze ben ik toch behóórlijk tevreden.

 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Helaas niet, want zoals de meeste pijpen die ik maak was hij op bestelling en vertrekt hij dus naar de klant volgende week. Dus kan ik hem niet ten toon laten stellen
 

Peentjens

Actieve deelnemer
29 mei 2020
111
29
Amersfoort
Misschien een domme vraag, maar als ik het goed zie is het mondstuk ook van hout - maar het is ook door en door groen, want tijdens het draaien wordt er geen ongekleurd hout zichtbaar. Hoe kan dat?
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Misschien een domme vraag, maar als ik het goed zie is het mondstuk ook van hout - maar het is ook door en door groen, want tijdens het draaien wordt er geen ongekleurd hout zichtbaar. Hoe kan dat?
Je ziet het helaas verkeerd vrees ik :) Het is een stuk eboniet, oftewel gevulcaniseerd pararubber.



Ai, daar had ik niet aan gedacht.
Kun je er nog een maken voor half of eind januari ?.😋

Edwin
Ja, 2 zelfs. Helaas zijn die ook allebei voor klanten die al besteld hebben... Héél misschien dat ik nog een andere kan afwerken waar ik aan bezig ben, die nog geen klant heeft. Maar die kans is klein...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.