DTV naar een HH (Durf Te Vragen naar een Helpende Hand...)

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Ik zit met het volgende:
Ik heb een stammetje waarvan ik graag een plak af wil zagen en daarna door de vandiktebank zou willen halen. Het beste leek het mij om dit te doen met een lintzaag. Helaas heb ik geen lintzaag tot beschikking waar de stam onder past. Heeft iemand misschien een lintzaag en/of een vandiktebank die hiervoor gebruikt zou kunnen worden?Kan iemand mij hier misschien mee helpen? Ik woon in de buurt van Eindhoven (Best) ik heb een auto tot mijn beschikking dus een stukje rijden is geen enkel probleem. Heeft iemand 1 van de twee apparaten is dat ook prima. Met name de lintzaag is van belang, de vandiktebank scheelt alleen enorm veel schuurwerk:p Zou prettig als iemand mij zou kunnen helpen. Alvast bedankt!

Ben je al geslaagd in je missie Lars ??
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Helaas nog niet, ik heb 1 bericht gekregen van een forumlid die een tafelzaag had en een schaafmachine. Daarmee zou het wel moeten lukken maar het hout laat zich niet echt prettig zagen op een zaagtafel, verbrand snel en je moet er dan aardig wat van af schaven. Maar het blijft een optie als ik verder nergens terecht kan.
Ik heb in de buurt gevraagd bij een houthandel maar daar ''beginnen ze niet aan'' jammer genoeg. In Eindhoven schijn je voor 10 euro per uur gebruik te kunnen maken van allerlei houtbewerkingsmachines maar de kans is groot dat je daar eerst een cursus moet volgen. Dit is om te voorkomen dat mensen de machines slopen door onwetendheid. Dus dan tikt het ook behoorlijk aan. Ik ga deze week nog even bellen hoe het echt zit.
Dus voorlopig nog niet helemaal succesvol.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Lars, ik heb niet gereageerd omdat je iemand in de buurt zoekt.
Eventueel kun je wel bij mij terecht, maar ja, dan is het even rijden...

Groet,
Jan
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
over welke kant moet die plak gezaagd worden
wil je een plank van 11cm hebben of van 17 ?

Eigenlijk een plank van 17cm omdat die tekening aan die kant verschrikkelijk mooi is:)

- - - Updated - - -

Lars, ik heb niet gereageerd omdat je iemand in de buurt zoekt.
Eventueel kun je wel bij mij terecht, maar ja, dan is het even rijden...

Groet,
Jan

Bedankt voor de reactie, Drenthe is voor mij behoorlijk ver weg helaas:(
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik had je ook al willen berichten en m'n meber kan tot 17,5 cm dus dat gaat net maar ik zag het stadsatelier in Eindhoven voor een tientje per uur als je incidenteel iets wil doen en dacht ik; voor een tientje ben je sneller klaar en voor minder dan dat je naar Wormerveer (Zaanstreek) rijdt en het is ook wel een rit voor één zaagsnede.
Wat me een beetje bevreemd is dat er geen mensen een beetje in jouw buurt zitten met een lintzaag. (12000 leden)
Misschien nu je weer een beetje bovenaan staat dat het opnieuw gelezen wordt door een forumlid in de buurt?
En anders nog een keer opnieuw vragen over een paar weken zodat je weer bovenaan staat.

Groet Willem
 
Laatst bewerkt:

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
247
5
Ik woon in de buurt (Eindhoven)maar mijn lintzaag is net gebroken en ik weet dat Civic ook hier in de buurt woont en Rien is altijd wel zo vriendelijk denk ik al kan ik niet voor anderen spreken . Ik zou Rien maar eens proberen, aardige man met een hoop leuke verhalen en kennis in huis.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Hey Lars,

Ik heb dit topic nog niet eerder gezien maar je bent van harte welkom in Oostelbeers.
Ik ben in het bezit van een vrij grote lintzaag maar met mijn de cirkelzaag kan dit waarschijnlijk beter.
Vlakken en vandikte is ook geen probleem.
Stuur maar een p.b. tje met je telefoonnummer en ik bel je voor iets af te spreken.
Alleen vanaf morgenmiddag tot en met zondag ben ik in Frankrijk om wat Notenhout te scoren.
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Je zou mijn lintzaag mogen gebruiken. Midden-Limburg op een steenworp van de grens met Duitsland. Uit ervaring weet ik dat de gevraagde zaagdikte haalbaar is, maar dat was wel met vrij zacht hout.
Persoonlijk zou ik het geduld opbrengen om zo'n eenmalig zaagkarwei met een handzaag te doen. Als je op een of andere manier alvast een kerf van 1 à 2 cm diep kunt maken, dan schijnt dat enorm te helpen. Zie bijvoorbeeld:
http://www.theunpluggedwoodshop.com/the-kerfing-plane-part-one.html
https://www.youtube.com/watch?v=0O5tbt-RzBU
https://www.youtube.com/watch?v=RyUdOyl6IcE
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Ik woon in de buurt (Eindhoven)maar mijn lintzaag is net gebroken en ik weet dat Civic ook hier in de buurt woont en Rien is altijd wel zo vriendelijk denk ik al kan ik niet voor anderen spreken . Ik zou Rien maar eens proberen, aardige man met een hoop leuke verhalen en kennis in huis.

CivixX bestaat niet meer H.Katan, ik heb mijn naam verandert ;)

Mocht het nou allemaal niet kunnen/lukken Lars dan zou je samen met mij eens naar Atelier EHV kunnen gaan, dan heb je geen cursus nodig :)
 

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
247
5
Terwijl ik het schreef dacht ik al dat ik die naam ook al lang niet meer voorbij heb zien komen :) .

Maar het onderschrift had me een hint moeten geven .
groeten Hans
 
Laatst bewerkt:

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Hey Lars,

Ik heb dit topic nog niet eerder gezien maar je bent van harte welkom in Oostelbeers.
Ik ben in het bezit van een vrij grote lintzaag maar met mijn de cirkelzaag kan dit waarschijnlijk beter.
Vlakken en vandikte is ook geen probleem.
Stuur maar een p.b. tje met je telefoonnummer en ik bel je voor iets af te spreken.
Alleen vanaf morgenmiddag tot en met zondag ben ik in Frankrijk om wat Notenhout te scoren.

Dat klinkt super! Ik heb je een pb gestuurd.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
@Hubert en Willems ontwerp, erg bedankt voor de reacties, ik heb Rien een bericht gestuurd ik hoop dat het gaat lukken anders neem ik contact op.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Succes! dinsdag naar Oostelbeers om de stam te zagen, alle machines zijn daar aanwezig dus dat kan eigenlijk niet mis gaan!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.