Japanse lamp

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Maar weer eens een werkstukje tonen.

Dit keer een japanse lamp.
Geen eigen ontwerp, ik heb gezocht naar plaatjes van japanse tafel lampen en de mooiste geprobeerd na te maken.
Ik had geen afmetingen dus puur op de foto.

Orgineel is van Nick Falzone, maar als ik wat verder google zie ik dat hij ook niet de orginele versie heeft ontworpen.

Helaas geen work in progress foto's, die vergeet ik altijd te maken :)
(de lamp is niet scheef, ik heb de wide-angle lens gebruikt die nog op de camera zat, geeft een wat vertekend beeld)

_DSC0184.jpg
Als de lamp aan staat

_DSC0186.jpg
Overdag als de lamp uit is

Het hout is Amerikaans Noten, met de ruitjes van Kersenhout.
Het hout heeft het Rick Keurmerk uiteraard.

Eigenlijk heb ik alleen mijn afkortzaag gebruikt, ben wel even in de weer geweest met een verstekbakje maar handwerk is toch echt niets voor mij.
Zo scheef als een hoepel met zo'n verstekbak. (ik zie de gleufjes van de verstekbak ook alleen maar breder worden na elke zaagsnede)

Het papier is japans washi papier, vooral gebruikt voor die bekende shoji papieren schuifdeuren in japanse huizen.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Ziet er leuk uit die lamp, Sang. De meningen over het snoer zijn verdeeld en ik sluit me daar bij aan. Maar ja, zoveel smaken en dus meningen.......

De officiële oplossing van de verbindingen is naar mijn mening conform onderstaande afbeelding.
image.jpg image.jpg

Wellicht iets voor een volgend projectje ��

groet, Ronald
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Erg mooi je lamp! En vind een beetje lijm n prima op lossing.. Aan die super gave verbinding zou ik me niet durven wagen maar heb wel zeer veel respect voor mensen die dat wel voor elkaar krijgen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.