Prunus serotina = Black Cherry = Wilde Zwarte Kers

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik heb deze vorm juist afgewerkt, had hem al verschillende jaren in ruw gedraaide vorm zitten, de block was gepland en gestart om er een schaal van te maken, maar Ik vond bruin rot (een Cherry aandoening die nog al wat voor komt) en dacht dat Ik het er wel uit kon draaien, zo Ik ging achter het rot aan, dieper en dieper en ja, het design moest aangepast worden ;).

Hier kun je zien dat in gezond hout ergens ineens dit rot verschijnt, meestal kun je dat al zien waneer je de stukken zaagt, maar soms niet.

Cherry brown rot.jpg

Aan de bovenkant is het uiterste kantje van het bruin rot nog te zien, maar het is daar nog hard en solide gelukkig, het was een beetje vervormd bij het drogen, maar niet veel, er moet nog wat meer lagen Tung olie aan in de volgende paar dagen, maar verder is hij klaar, hij is 28 cm doorsnee.

Presentation Platter stand top.jpg Presentation platter stand.jpg Presentation platter stand 1.jpg
 
Laatst bewerkt:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooie schaal Leo.
Die bruine lijn heeft het gevoel op de eerste foto dat er een barst aanwezig is, maar de tweed foto maakt het zeer duidelijk.
Toch heeft het zijn charme vind ik.
Knap gedaan.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooie schaal Leo.
Die bruine lijn heeft het gevoel op de eerste foto dat er een barst aanwezig is, maar de tweed foto maakt het zeer duidelijk.
Toch heeft het zijn charme vind ik.
Knap gedaan.

Thanks Jacob :), Dit toont what Ik mooi vind van hout, ieder stuk is verschillend, geen twee stukken zijn gelijk, een natuurlijk product en niet altijd perfect in onze ogen.

Het heeft karakter vind Ik, het heeft al bewonderaars :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.