Afstellen De Walt DW 1603

hama61

Nieuw lid
10 jul 2014
6
0
Heren,

Ik zal me eerst even voorstellen mijn naam is Harry en ik heb recentelijk een oude timmermanswerkplaats/schuur overgenomen en bij de inventaris stonden een aantal houtbewerkingsmachines waar onder ander een De Walt DW 1603 radiaalzaag die al jaren niet gebruikt was.

Nu was het eerst mijn bedoeling deze machines te verkopen, maar ben van gedachten veranderd. Een van deze machines de De Walt DW 1603 radiaalzaag. doet zijn werk naar behoren alleen de zaagsnede is niet verticaal, maar wijkt ongeveer 2mm uit. Nu ben ik aan het kiijken of ik zelf de keukenfronten kan maken, maar dan moet alles wel kaarsrecht zijn

Heeft iemand een idee ik een handleiding van deze machine kan vinden of hoe ik dit zaagblad zodanig kan afstellen, dat ik weer een verticale zaagsnede krijg.

Bij voorbaat dank

Harry
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
kan het zijn dat de zaag onder een aantal graden nu staat ingesteld en niet netjes op 0 graden?
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
Kijk of er speling zit op het glijdende gedeelte , als je dat iets naar links en rechts kan bewegen zit er speling op de wieltjes .
Als dat zo is kapje er af halen en dan het glijdende gedeelte er uit halen . Bovenop de bout op de wieltjes verdraaien , deze is excentrisch en kun je de speling er uit halen .
Had zelf ook dit probleem .

Succes Willem
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Bekijk bijlage 18124
Hierbij een handleiding, wel een ander typenr. Ooit hier gedownload, maar ik kan die post zo vlug niet vinden

- - - Updated - - -

Controleer of de zaag geen speling heeft op de geleidin in de arm, gewoon de zaag bewegen.
Daarna de zaag haaks op het werkblad stellen, achter het plaatje met de graden aanwijzer zitten 3 imbusbouten die los moeten om te stellen.
Daarna de zaag loodrecht op de geleider stellen, een grote winkelhaak of de 3-4-5 steek gebruiken.
Controleer of de zaag evenwijdig aan de zaagarm loopt.
En tot slotte een goed en scherp zaagblad.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.