Draaibank Keuze Killinger/Stratos

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Ik stond vorig jaar voor dezelfde keuze en heb gekozen voor de Killinger 1450SE. Tot nu toe geen spijt van gehad.
 

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
dank u voor uw antwoord... wat heeft de doorslag gegeven, hij is iets duurder, meilijker riemen wisselen, geen draaiwiel etc
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Ik kende diverse mensen die een Killinger in hun bezit hadden en daar zeer tevreden over waren. De Stratos daarentegen was toen een nieuw merk met misschien nog kinderziektes.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Ik zou ook een mail met deze vraag naar Schulte sturen. , die verkoopt beide machines.
Mogelijk heeft hij argumenten waar je niet zo onmiddellijk aan zou denken
We zullen hier graag lezen wat hij erover te vertellen heeft

groeten
Ornament
 

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
Hoi hoi
Ik werkte op een Stratos van schulte ( cursus houtstrelen)
Natuurlijk zegt hij dat zijn machine ( die hij in markt zet en giga veel geld heeft geïnvesteerd de best is.. hallo :)
voor
- hogere spindelhoogte
- links een draaiwiel ( handig) , wel dicht tegen kast riemen- vinger kan er tussen geraken !!
- Beetje goedkoper ( is normaal duurder maar om de markt te komen, onder prijs gezet)
- riem wisselen ( gebeurt allen bij de volgende aan wie je hem verder verkoopt of na 15 jaar
Tegen
Plaats van motor, de M33 draad is op zelfde breedte als rechtkant motor, kan dus in de weg zitten
aandrijving zit erg links... bij Killinger tussen de assen

killinger
- geen wiel links
wat duurder ... Ik zoek mensen die op beiden hebben gewerkt
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
De Stratos ken je al, dus een killinger testen kan je ook verder helpen bij het maken van je keuze. In België zijn er twee verdelers van Killinger, of anders even de regio verleden waar je woont. Misschien is er ook iemand in je buurt die een Kiinger heeft.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ik maak de keuze wel even wat lastiger voor je :

http://www.vdhbv.nl/houtbewerkingsmachines/draaibanken/harvey-t-60-houtdraaibank-230v/

Over meneer Schulte : Mijn ervaring is dat deze man echt hetgeen adviseert wat het beste past bij de klant. Bij de aanschaf van mijn draaibank heeft hij bijna 2 uur vrijgemaakt om alle machines te laten zien en verschillen aan te geven. Daarna een gesprek gehad over mijn type werkstukken en problemen waar ik tegen aanliep op oude machines. Ik wilde een draaibank hebben waarmee ik later nooit kan denken "had ik toch maar die grotere,duurdere enz enz gekocht want deze is het net niet".
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Hallo
Ik ben ( bin ) laurent D'Haeseleer van ( aus) belgie
I am Laurent D'haeseleer From Belgium


Welche solte ich kaufen./ welke heeft je voorkeu
wich wan wiould you buy




killinger KM 1400 SE
http://www.killinger.de/en/shpSR.php?p1=255&p2=257


Stratos FU-230
http://www.drechselbedarf-schulte.d...enke/stratos_fu-230_mit_unterteil_detail.html

Misschien zou je de Oneway draaibank er bij moeten zetten, zeker als je een betere kwaliteit hout draaibank wil aanschaffen.

http://dehoutdraaierij.nl/product/oneway-1640/
 

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
Misschien zou je de Oneway draaibank er bij moeten zetten, zeker als je een betere kwaliteit hout draaibank wil aanschaffen.

http://dehoutdraaierij.nl/product/oneway-1640/

Dat is niet eerlijk leo, als ik tussen 3000 en 5000 euro wil uitgeven koop ik een vicmarc , of een hapfo enz
Ik wil tussen de 2000 en 2500 blijven...en die one way, is net een outdated, stoomtrein, die GIGGGA veel plaats inneemt, maar wellicht een goede bank is. Toch bedankt:p
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Dat is niet eerlijk leo, als ik tussen 3000 en 5000 euro wil uitgeven koop ik een vicmarc , of een hapfo enz
Ik wil tussen de 2000 en 2500 blijven...en die Oneway, is net een outdated, stoomtrein, die GIGGGA veel plaats inneemt, maar wellicht een goede bank is. Toch bedankt:p

Sorry ,Ik dacht dat je een hogere kwaliteit draaibank aan het zoeken was. en ja outdated kwaliteit kost nog steeds geld, en hij is beter than a Vicmark die nu in China word gemaakt als Ik het goed heb.

De Killinger 1400se is 135cm lang

De Oneway 1640 is 152.4 cm lang zo 17.4 cm langer, niet zo erg veel langer zou Ik zeggen ???

Maar Ik zal maar niet meer zeggen, jully zoeken het zelf maar uit, het zijn niet mijn centen die besteed worden, sorry if I upset anyone here, dat was not my intention :eek:
 
Laatst bewerkt:

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.921
846
Oss
dat is niet eerlijk leo, als ik tussen 3000 en 5000 euro wil uitgeven koop ik een vicmarc , of een hapfo enz
ik wil tussen de 2000 en 2500 blijven...en die one way, is net een outdated, stoomtrein, die giggga veel plaats inneemt, maar wellicht een goede bank is. Toch bedankt:p

misschien een wivamac 801/802?
Heb je in ieder geval een fijne bank welke niet te groot is, maar toch veel mogelijkheden heeft.
 

nannevanvondelen

Nieuw lid
6 okt 2014
21
0
Twisk
Hoi, Ik heb een aantal weken geleden de Strtos gekocht en ben erg tevreden met deze bank. Stabiel, stil, netjes, zwaar en heerlijk om mee te werken. Voor mij een goede keus.

Nanne
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.