Hulp na kansloze reparatie

Jregalo

Nieuw lid
5 dec 2016
2
0
Hi allen!

Super bedankt voor alle reacties, heel behulpzaam! Merk dat dit een fijne community is, dat is altijd positief! Ik ga even in beraad wat ik nog met de tafel kan doen, jullie hebben mijn angst bevestigd dat het niet gemakkelijk meer valt op te lossen.

Stiekem kan ik de humor er wel van inzien, als ik niet zo teleurgesteld was hoe zwaar de tafel verpest is. Ik heb nooit eerder werkspot gebruikt, maar dit was meteen de laatste keer. Het idee (de hoop?) was dat de klusjesman wist wat hij deed, maar zoals ik aan jullie reacties lees had ik hem al de deur uit moeten schoppen op het moment dat hij een tekenlijn in het midden ging zetten! En natuurlijk heb ik hem niets betaald, hij is hier van 15.00u tot 20.30u geweest. Op het moment dat hij begon over meer materialen en gaten heb ik hem de deur uitgeschopt (terwijl hij me nog probeerde over te halen dat hij het toch echt zou kunnen repareren).

Zoals ik zei ben ik zelf best handig, maar heb ik geen verstand van meubels, vandaar dat ik iemand anders daarvoor wilde betalen. Alleen had het fijn geweest als de klusjesman ook dezelfde zelfkennis had, voor hij de tafel ging bewerken ;-) Ik heb ook begrepen dat ik via werkspot een klacht kan indienen, en daarnaast lijkt dit mij inderdaad een goed project om te beginnen met houtbewerking, slechter dan dit kan ik het echt niet.

Ik hou jullie op de hoogte!
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Goed dat je niks betaald hebt. Je zou inderdaad zelfs schadevergoeding kunnen eisen, maar of je die echt zal krijgen... Het lijkt me inderdaad een goeie gelegenheid om zelf aan het klussen te slaan. Altijd leuk om zo'n "verloren geval" aan te pakken. Dan valt de stress om het te verprutsen weg, en dat is goed voor het zelfvertrouwen ;) Met een cirkel- of invalzaag, enkele lijmklemmen en een boormachine kun je al heel veel.

- - - Updated - - -

Vermeld ook nog even je regio, dan is er vast wel iemand in je buurt die je kan bijstaan met advies.
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Diegene die dit heeft gedaan heeft werkelijk geen verstand van meubel maken. Alleen het idee al om de gehele tafel in zijn geheel door midden te zagen zal nooit bij een meubelmaker opkomen omdat je dit altijd blijft zien aan de houtnerven in het blad. De enige goede oplossing zou zijn geweest om de tafel uit elkaar te halen en het blad en de liggers in te korten.
Erg jammer dit. Ik hoop dat je hier nog iets van kunt maken maar (als de tafel geen emotionele waarde voor je heeft) zal ik opzoek gaan naar een andere geschikte gebruikte tafel.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Hete die man niet toevallig Meneer Bean ?

Maar ik ben blij dat je de humor er tenminste nog van kan inzien, en hoe droevig dan ook, je hebt later wel wat aan je kids te vertellen en kunnen jullie er nog vele malen om lachen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Grootste knoeiwerk dat ik dit jaar gezien heb. Is het te herstellen? Moeilijk. Gaatt meer kosten dan een nieuwe. Met grote kans op kleurverschillen. De meeste die zich op werkspot aanmelden hebben geen werk en pakken alles aan. Je weet nu waarom de klusser op werkspot staat.
 
P

Pel

Guest
Tjonge tjonge, ik heb in mijn leven veel miskleunen gezien maar dit slaat werkelijk alles, ze zouden die frotter zijn gereedschap af moeten nemen voor hij nog meer brokken maakt. Ik zou zeker schade vergoeding vragen, misschien dat hij dan tot het besef komt dat hij toch echt twee linker handen heeft, en het verstandelijk vermogen van een muis.

Groet Pel.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Ik denk een plank in het midden tussen de 2 dwars liggers en 2 latten gelijk aan de zij latten. een stuk kunnen helpen kwa stevigheid.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Wat zonde zeg van je tafel en wat een oetlul die kerel.
Je konstruktie van de tafel is volledig naar de filistijnen en daarmee je stevigheid.
Ik zit te denken, eerst zaag je de gedeeltes waar de gaten zitten er nauwkeurig af zodat je twee delen met strakke rechte kanten krijgt met hoeken van 90 graden tov de zijkant krijgt die perfekt tegen elkaar aanpassen.
Je kan door aan de onderkant lange stroken hout te verlijmen en de kopse kanten te deuvelen wel de boel weer stevig krijgen en als de 2 bladen weer netjes tegen elkaar aanzitten dan kan je met een klein 4 mm kantenfreesje precies in het midden en dan rondom de tafel 2 mm diep uitfreezen of alleen door het midden en dan een houtinleg van een contrasterende kleur erin verlijmen.
Maar het is wel wat werk, er gaat best wat hout inzitten dus ik vraag me af of het 't geld waard is.
Misschien is het leuker om alles te verzagen en opnieuw een leuk klein sierkastje, stereomeubeltje oid van te maken.
Dan heb je in ieder geval nog wat lol van het hout.
Wellicht als je zegt waar je woont kan je misschien bij een houtbewerker in de buurt 'ns langsgaan om te kijken hoe je verder kan.
Of je raakt besmet met het virus en schaft iets van gereedschap aan en verrast ons met wat mooie foto's. :)
Met een houtinleg bedoel ik zoiets;

IMG_2306 [800x600].jpg
 
Laatst bewerkt:

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.067
393
Er is gerust nog wel wat van te maken.
Maar praktische gezien kan je waarschijnlijk beter een andere tafel halen bij de kringloopwinkel of zo
 

WR1944

Oud hout
Wat een ongelofelijke knoeier. Je zou bijna gaan denken dat het gedaan is voor een TV-programma met een verborgen camera zoals indertijd Poets en Bananasplit.
Je moet zeker verhaal gaan halen bij die klunzenorganisatie. Dat Werkspot lijkt inderdaad op het afvoerputje van de klussers. Ze moeten volgens de website ook nog ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel. Misschien kun je daar ook klagen.
Laat ze bij Werkspot maar een poepie ruiken.
Maar die tafel is nog mijn bescheiden mening total loss. Alleen als je de delen weet te demonteren kun je van de overschotten nog iets anders maken. Dan heb je een beginnetje als je besluit iets meer in hout te gaan doen.
 
P

Pel

Guest
Je hebt 4 poten en twee stukken tafelblad van 80 cm x 100 cm over, als je de poten wat verjongd, (aan de binnenkant schuine schaven, dus dat je smallere poten hebt) dan zou je er een klein tafeltje van kunnen maken?

Groet Pel.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Heb met grote verbazing de fotos zitten bekijken. Vraag me echt af wat voor plan die beste man had toen hij de zaag in die tafel zette. En dan doodleuk voorstellen om maar wat schroeven door het blad te boren omdat het echt niet anders kan. Volgens mij moet je dan echt eens bij jezelf na gaan denken of het geen waar je mee bezig bent echt wel dat gene is wat je leuk vindt en waar je goed in bent.

Maargoed, het hangt er een beetje vanaf hoe netjes je een en ander weer wilt hebben of het het waard is dit op te knappen. Het kan wel, maar het kost wat tijd en materialen. Maar om te beginnen met de stevigheid, ik zou een brede strook multiplex onder de zaagnaad lijmen en schroeven, en als het even kan ook nog wat deuvels in de kopse kanten van het blad. Daarna zou ik de rand onder het tafelblad op dikken met hout en dat goed verlijmen en schroeven. Dit gaat namelijk de meeste kracht opvangen. Volgens mij heb je dan je stevigheid weer redelijk terug.

ander punt is de afwerking, je blijft dit natuurlijk altijd zien. Het enige wat je kan doen is het op een of andere manier maskeren. Een optie die al gegeven was is hout inlegwerk maar dat lijkt me een beetje over de top voor zoiets en daar moet je wel even op oefenen wil je dat netjes doen. Een betere optie lijkt mij persoonlijk om aan alle gezaagde kanten een goede ronde kant te frezen/schuren. En die dan vervolgens op te vullen met bijvoorbeeld epoxy op kleur, maar wellicht zijn er ook nog andere en misschien beter geschikte vul middelen om zoiets te doen. Het enige wat je dan blijft zien is een streep in de kleur die je zelf kiest. En om het nog wat mooier te maken zou je nog kunnen overwegen om met een groef freesde een v groef te frezen die de zaagnaad kruist in het midden van de tafel en die vervolgens ook weer op te vullen in dezelfde kleur als de zaagnaad. op die manier valt het niet zo op dat hij gezaagd is geweest. en krijg je denk ik wel een leuk effect.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.029
2.570
Je kan er nog een schuiftafelarmatuur onder schroeven. Dan kan je het stuk dat er tussenuit is gezaagd als inlegblad gebruiken. Dan is het op de gaten in je blad na net of het zo hoort.
 

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Bij dit verhaal moest ik gelijk aan "Buurman en buurman" denken. Een timelapse van die dag had ik best willen zien :)

Misschien zeg ik iets geks maar kunnen de 2 tafelbladdelen nog verbonden worden met fingerjoints gemaakt met bv een frees (en mal)?

Mocht er geen eenvoudige oplossing zijn lijkt het me ook wel een leuke uitdaging om deze tafel te demonteren en er iets heel anders van te maken.
 
P

Pel

Guest
Er staat zoal e.a. op internet over werkspot.nl veelal ontevreden reacties.

Groet Pel.

Als je bij Werkspot een opdracht plaatst ben je duurder uit dan wanneer je de ondernemer rechtstreeks benadert!

Lees hier wat een ondernemer over Werkspot schrijft (de ondernemer moet betalen voor de diensten van Werkspot en kan niet anders dan dit doorberekenen aan zijn klanten):

Werkspot.nl kost mij voor het medium pakket 69 Euro per maand, excl. BTW. Hiervoor kan ik maximaal 240 x per jaar reageren. Stel dat 1/5 van de reacties leidt tot een opdracht, dan zijn dit 4 opdrachten per maand. Per opdracht moet ik dus 17,25 Euro excl. BTW (minimaal) aan mijn klant in rekening brengen zonder dat ik er zelf iets aan heb verdiend. Bovendien geldt dit minimumtarief alleen maar als ik over een heel jaar op 240 opdrachten kan reageren waarbij de scorekans meer dan 20% is. Er zijn vele consumenten die aan 3 of meer mogelijke vakmannen een offerte vragen, en de opdracht dan toch in het grijze circuit door vrienden of kennissen laten uitvoeren. Is de scorekans daardoor bijvoorbeeld slechts 10%, dan stijgen de door te berekenen kosten per opdracht al naar 34,50 Euro excl. BTW. Daarom adverteer ik niet op Werkspot.nl.

Het verdienmodel van Werkspot.nl is dus niet geschikt voor kleine opdrachten. Veel consumenten die kleine klussen hebben die niet meer dan enkele tientjes mogen kosten vergissen zich daarin. Hun normale reactie is dat zij schrikken van de geoffreerde prijzen en vervolgens afhaken om de klus daarna door vrienden of kennissen te laten doen. Het is niet redelijk dat je het eerste uur alleen voor de kosten van Werkspot.nl werkt en alleen voor je voorrijkosten, en daarna pas wat verdient (wat ook weer door de belastingen en de BTW wordt afgeroomd). Verder ben je als zelfstandig ondernemer (ZZP-er) niet vanzelf verzekerd voor alle sociale verzekeringswetten en bouw je niet vanzelf pensioen op. Waar de consument/opdrachtgever zich ook in vergist is dat alle extra's (klusgarantie, bedrijfsaansprakelijkheids-verzekering, sociale verzekering voor de ondernemer, gebruik van gereedschappen en instrumentarium, etc.) voor de ondernemer geld kosten. Het is niet te vermijden dat de consument dat in zijn prijsvoorstel terugvindt (Als je als ondernemer niet wil werken in het zwarte circuit).

Het gevolg is dat ik als ondernemer via Werkspot.nl ongeveer 5x het uurloon moet vragen van wat ik zelf netto wil overhouden. Een aantrekkelijk aanbod voor de consument begint dus met het beperken en het beheersen van mijn eigen kosten (door budgetteren).

Daarom geef ik u het volgende advies:
Contact zonder tussenkomst van intermediairs bespaart zowel voor u als voor mij onnodige kosten!



De verborgen kosten bij werkspot.nl

Goedendag,
Ik heb sinds 20 jaar een fatsoenlijk bouw en schildersbedrijf en heb de afgelopen jaren gebruik gemaakt van Werkspot. Het verdienmodel is geheel gericht op Werkspot en dus een win win situatie. De opzet oogt professioneel. Mijn ervaring is dat deze site hoofdzakelijk geschikt is voor zwartwerkers en mensen die het niet zo nauw nemen met de belastingregels alsmede het bouw besluit. Zelfs opdrachten waarin expliciet gevraagd wordt om de werkzaamheden zwart te verrichten worden er bij Werkspot niet uitgefilterd. Voor een groot deel ligt de schuldvraag ook bij de consument welke voor een appel en een ei een 5 sterren menu verwacht, voorstellen aan mij om werkzaamheden te verrichten voor E 15.00 zijn veelvuldig voorgekomen en zelfs 1 waarvan men ervan uitging dat het materiaal hierbij inbegrepen zat!
Duidelijk niet mijn doelgroep, men vergeet kennelijk dat er nog overige kosten zijn(bedrijfswagen,brandstof gereedschap,steigers etc.) Hierdoor vind ik Werkspot een lachwekkende organisatie welke niet aan zelfreflectie doet ondanks opbouwende adviezen mijnerzijds hiertoe. Daarnaast is het vreemd dat een site welke zicht op technische zaken richt zelf over geen enkele dergelijke kennis beschikt en daar ook geen interesse in heeft het is gewoon een internetbedrijf. Nog niet zo lang terug zij ze overgenomen door een Amerikaanse investeerder waardoor het verdienmodel eenzijdig ongetwijfeld maximaal benut zal gaan worden. Wat mij als ondernemer wel zeer verbaasd is dat je als kleine ondernemer goed in de gaten gehouden wordt door de belastingdienst terwijl het bij Werkspot vrij eenvoudig is om honderden zogenaamde ondernemers en particulieren eens onder de loep te nemen op basis van hun vraag en aanbod. Het zou deze verziekte markt waarbij duidelijk sprake is van oneerlijk concurrentie ten goede komen. De kosten van Werkspot zijn natuurlijk altijd teveel als je geen resultaten boekt echter hetgeen voor mij kostbaarder was, was het velen keren op werkvisite gaan bij consumenten die niet serieus waren,andere plannen hadden gekregen, te weinig financiele middelen hadden etc.
Bovenstaande informatie heb ik meerdere keren gedeeld met Werkspot, echter u zult het wel begrijpen het serieus beantwoorden hierop kost alleen maar, en dat past niet in het verdienmodel.

Mijn advies is:
Wilt u echt een vakman dan moet u niet op Werkspot zijn.
Als u de werkzaamheden nog niet kan betalen, spaar dan nog even door want het herstellen van het gepruts van een andere zogenaamde vakman kost alleen maar meer

Mocht u vragen hebben dan zal ik deze proberen te beantwoorden.

Bert Lekkerkerker
Schilder en bouwbedrijf
Wilnis/Diemen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

blackarmor

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
189
2
kapelle op den bos Belgie
onvoorstelbaar dat het je een goed idee lijkt om die middendoor te zagen :( .
het idee van jan Pieter lijkt me het best haalbare om hier nog iets presentabel van te maken . zeker niet makkelijk maar in theorie uit te voeren met enkel een beitel en een zaag . of je maakt er ineens zwaluwstaarten van en het frame zelf met bv vlinders aan elkaar ( met een versterking eventueel aan de binnen kant over de volledige lengte
anders rest je nog een bijzettafel of een setje van2 als een salontafel
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Om toch voor Werkspot nog op te komen. Ik heb er alleen maar positieve ervaringen mee, waar het aan ligt weet ik niet. Waarschijnlijk een combinatie van met gezond verstand selecteren, de soort klussen en geluk? De gedane werkzaamheden waren in ieder geval niet duur. Ik kan mij bijvoorbeeld niet voorstellen dat de betreffende klusman de goede reviews met gelijkwaardige werkzaamheden heeft verkregen, het lijkt mij geen opzet maar puur onkunde.

Dit blijft natuurlijk bagger en bijna onfatsoenlijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.