Schaakbord, tegels op welke manier?

Lachyos

Actieve deelnemer
1 jul 2013
49
0
Roeselare
Hallo,
Mijn volgend project wordt een schaakbord, wat eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is, maar ik heb toch een vraagje.
Ik heb van een kennis gehoord dat ik de tegels van mijn schaakbord, ipv iedere tegel invidueel te zagen, ik ze in strips kan zagen zoals in dit filmpje
Je kan doorspoelen naar 3:35, zo kan je zien dat hij ze in strepen zaagt, lijmt en dan gewoon omdraait.
Maar wat denken jullie, dit zo doen of elke tegel invidueel zagen en lijmen?

Mvg
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Uiteraard de aangegeven methode in de video. geeft namelijk altijd het beste resultaat qua symmetrie en beperken zichtbare naden. Je zit deze methode ook vaak terugkomen bij het maken van checkerde snijplanken e.d.
 

Lachyos

Actieve deelnemer
1 jul 2013
49
0
Roeselare
Uiteraard de aangegeven methode in de video. geeft namelijk altijd het beste resultaat qua symmetrie en beperken zichtbare naden. Je zit deze methode ook vaak terugkomen bij het maken van checkerde snijplanken e.d.
Oke hartelijk bedankt, en wax papier, is er daar nog een alternatief voor of niet? Zodat mijn bord niet aan de planken hangt die worden gebruikt om het bord vast te klemmen.
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Daar kun je ook gewoon doorzichtig plakband voor nemen of bakpapier. Het is het prettigst om dat van te voren netjes op je balkjes te plakken, zodat alles klaar ligt voor het lijmen en je er in de " lijmstress" niet nog weer losse stukjes papier hoeft tussen te stoppen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.