verbouwing is begonnen

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Nou... grote plannen dus en ik ben eraan begonnen. De werkplaats krijgt een nieuwe vloer en wordt 30 % groter. Eerst ruimte maken...

Zo maar wat stukjes die ik aan de kant had gelegd om later te gebruiken moeten even plaatsmaken. Als het in zo'n gaaskar zit lijkt het ineens best veel!

000houtout.jpg

Na 22 jaar gaat ook de Rob een tijdje uit logeren...

000robout.jpg

En binnen no-time is het een bende...

000troep.jpg

Een doosje dat ik blijkbaar 7 jaar geleden aan de kant had gezet... gouden regen, yew, eik beuk, noot, olijf...

000doos1.jpg

En hier nog wat droge voorgedraaide schaaltjes...25 - 30 cm... twijfel twijfel... daar zijn vast wel liefhebbers voor.

000schalen.jpg

Iemand zin om te helpen? :)
 

Bijlagen

  • 20150727_133617.jpg
    20150727_133617.jpg
    54,3 KB · Weergaven: 1.697
Laatst bewerkt:

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Nou Ronald daar ligt het een en ander: je bent in ieder geval getalsmatig een rijk man.
Wanneer is de eerste "OpenDag De Houtdraaierij?" A la Schulte.
Veel succes een heel werk maar zeker een klus met voldoening.
Vr.gr. Jan pranger.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
ronakd

Dat die Oneway bril beter is , dat is evident

Maar die HBM bril, op zichzelf genomen, , is dat bruikbaar voor werk van matige grootte of vibreerde het zo veel dat er niets mee aan te vangen is? Wat waren de ervaringen ermee?

succes met je verbouwingen

Groeten
Ornament
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Hoi Ornament,

Ik kan het me eerlijk gezegd niet meer zo goed herinneren. Ik heb 'm gebruikt toen ik 1 trapspijl moest namaken. Toen heeft ie zijn werk gedaan, maar hij hing de laatste 5 jaar ongebruikt aan het plafond...
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Vandaag weer een hoekje gesloopt in de werkplaats... Een aanlooptafel voor de afkortzaag en een stelling met plaatmateriaal... WAT EEN STOFBENDE!

Is er niemand met interesse voor de boomachinehouder of de bril? Het kost je hooguit de verzendkosten...
De schaaltjes doe ik de komende tijd bij bestellingen in... De eersten verhuizen morgen naar een ander forumlid :)
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Beste Mensen,

Na de verbouwing komen er een paar nieuwe draaibanken hier in de werkplaats. Ook mijn rode Midi van Schulte gaat dan vervangen worden. (tegenwoordig zijn ze blauw wit). Er is vast wel iemand die 'm over wil nemen voor 600,--. De bank is nog maar krap 3 jaar oud en heeft M33, een 1 PK motor etc. Het gaat over deze bank: KLIK maar dan een rooie...
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Terug van vakantie en we gaan weer verder. De tussenmuur is eruit. De Oneway staat dan weer eens hier en dan weer eens daar.... maar zeer binnenkort gaat ie toch echt een tijdje uit logeren! :) Ik kan nu in elk geval zien hoe groot de ruimte straks is...

20150912_201505.jpg

Het lijkt misschien net of er niet zoveel gebeurd is. Maar er is intussen verwarming, gas, water, een zwaardere voedingskabel, en een afvoer naar de schuur gelegd. In dit stadium zou ik er ook nog voor kunnen kiezen om een woninkje van de ruimte te maken... :) Doe ik toch maar niet...

20150912_203142.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.