werkplaats

flevobiker

Nieuw lid
21 jul 2012
24
0
Dieren
het heeft even geduurd, maar hier zijn dan eindelijk de wat foto's van mijn werkplekje
P1120802.jpgP1120803.jpgP1120804.jpgP1120805.jpg
P1120807.jpgmijn zelf gemaakte gereedschapkist
P1120808.jpgwat zelf gemaakte hulpstukken
P1120810.jpgvoor fun
 

flevobiker

Nieuw lid
21 jul 2012
24
0
Dieren
Dank je Rick
Het is inderdaad klein
werkstukken van 122 cm is nog net te doen maar dan houd het ook wel op.
zagen wordt al een probleem maar mijn zaagtafel is gelukkig mobiel en kan dus naar buiten of een slag gedraaid worden.
Ik zelf ben er erg blij mee:rolleyes:

Altijd mooi om even in de "keuken" mee te kijken van een ander!! Ziet er compact maar zeer bruikbaar uit !!
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo
ziet er leuk uit .
en ach ieder moet roeien met de riemen die je hebt .
en het gaat om het eind product .
mooie werkplaats
gr leroy
 

flevobiker

Nieuw lid
21 jul 2012
24
0
Dieren
Je hebt helemaal gelijk zoals ik al eerder aangaf ben ik er erg blij mee om een eigen plek
te hebben om onze hobby uit te voeren. er zijn er ook die dat graag willen maar nog minder ruimte hebben.
En ik zeg altijd het is de hand van de meester die die het resultaat geeft.
zolang je zelf te vreden ben met het eindresultaat dan is het toch goed.
zal proberen binnen kort ook nog wat van de algemaakte werkstukken er opzetten

Gr
Theo


hey hallo
ziet er leuk uit .
en ach ieder moet roeien met de riemen die je hebt .
en het gaat om het eind product .
mooie werkplaats
gr leroy
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ik heb zelf ook zo'n compacte plek waar ik bezig ben.....een kamertje op de zolder.....beetje bij beetje probeer ik meer terrein te verkrijgen hahaha
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Hans : Nee.....daar droom ik wel eens van...Nu ligt er hout : A. in de gang , B. in een inpandige opslagruimte, C. op de kelder, D. soms onder bed , E. in de werkplaats en dan F.op de vliering hahaha
 

flevobiker

Nieuw lid
21 jul 2012
24
0
Dieren
de passer is er voor om circels te maken, eigenlijk nog niet echt veel gebruikt.
zelf gemaakt kras hout afteken van verbindingen etc
setje klemmen pasgemaakt en dus nog niet gebruikt
houten hamer voor beitelen en goed voor....:confused: :cool:

Waar gebruik je die "gemaakte hulpstukken" voor?
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ik ken er in elk geval één specifieke toepassing voor: aan de zijkanten van een stijl klemmen terwijl je het gat voor een pen-gatverbinding aan het maken bent. Je loopt dan minder risico dat de zijwanden uitbreken als je ze aan het opschonen en pas aan het maken bent. Een extra voordeel is dat de stijl op de smalle kant blijft liggen. Ik vind het trouwens een slim idee om daar van die bedbouten voor te gebruiken. Moet er ook maar eens een paar gaan maken...

Arthur
 

flevobiker

Nieuw lid
21 jul 2012
24
0
Dieren
zoals Arthur verder op al aan geeft kun je ze inderdaad gebruiken voor het uitbreken
ook is het handig als je iets op zijn kant moet zetten en het niet wil blijven staan.
verder heb ik ze uit nieuwschierigheid gemaakt om te kijken of mij dat ook lukt.
hand vatten zijn overigens van een hele oude bezemsteel gemaakt.
even slang de shuurschijf om zo mooie op te schuren.
en zie daar het resultaat
 

flevobiker

Nieuw lid
21 jul 2012
24
0
Dieren
Arthur
Ik moet eerlijk bekennen dat het niet mijn idee was:eek:
heb het van een internet site weet alleen niet meer welke
krijg zoveel post dat ik het niet meer onthoud en alleen de leukste en voormij belangrijkste bewwaar.
heb nog wel de tekeing.
Theo
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Knap Flevobiker, dat je in zo'n kleine ruimte (ik dacht aan de foto's te zien wat groter) een compacte werkplaats hebt gemaakt. 122cm is niet zo veel voor een werkstuk!! Heb je een electrische figuurzaag, of zaag je met de hand, ik zie het figuurzaagplankje aan de kast hangen. Die klemmen vind ik gaaf, kun je daar wat meer van vertellen? Veel plezier in werkplaats.

jaap
 

flevobiker

Nieuw lid
21 jul 2012
24
0
Dieren
Hoi jaap
Dank voor je reactie
De werkplaats heeft de grootte van een ca Halve garagebox. mijn schuur heeft de afmeting van een garagebox hiervan heb ik de helft ingebruik als werkplek.
voorste gedeelte staan mijn ligfietsen.

Ik heb inderdaaad een electrische figuurzaag, Merk Einhell, niet de meest exclusieve (wel de van het merk) maar hij voldoet waar ik hem voor gebruik.

De klemmen heb ik van internet geplukt, krijg helaas niet de tekening geplaatst, mogelijk oorzaak is dat ik het geheel zelf ook heb geknipt en geplakt naar een word bestand. wil nog wel kijken, zodra ik wat meer tijd heb, om het in te scannen en dan te plaatsen. gebruikkte materialen:
klemgedeelte van stuk rest beuken
Stuk draad staal
bed moeren (had ik nog liggen)
Handvatten van een oude bezemsteel

Gr
Flevobiker


Knap Flevobiker, dat je in zo'n kleine ruimte (ik dacht aan de foto's te zien wat groter) een compacte werkplaats hebt gemaakt. 122cm is niet zo veel voor een werkstuk!! Heb je een electrische figuurzaag, of zaag je met de hand, ik zie het figuurzaagplankje aan de kast hangen. Die klemmen vind ik gaaf, kun je daar wat meer van vertellen? Veel plezier in werkplaats.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.