Tafel 270X11O

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een tafel 270X110 poten van 15X15 nu is mijn vraag: hoe ver zet ik de poten uit elkaar om het max aantal personen te laten aanzitten?

Mvg,
Rudy
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ja maar ik neem aan dat als je een mooie tafel maakt je er niet een mix van overblijfselen omheen zet

zoek de stoel die er komt te staan, zet er een aantal naast elkaar met wat tussenruimte en dan weet je welke ruimte je nodig hebt
wil je stoelen alleen langs de lange kant of ook op de kopse kant, dat kan ook verschil maken met het plaatsen voor je poten

Er kan maar 1 iemand antwoord op jouw vraag geven, dan ben je zelf (met behulp van je stoelen)
 

deTafelvanHendrick

Actieve deelnemer
11 okt 2017
176
19
Warns
Mis de hoogte:
Hoogte meestal 73-75 cm maar als je je stoel gekozen hebt en je gaat eens even proefzitten met de mensen die veel aan die tafel zullen zitten dan kom je misschien tot een andere maat. Ik denk altijd maar zo, we zijn decimeters langer dan eeuwen terug en toch groeit de maatvoering nauwelijks mee...het leuke van zelf iets maken is dat je dit nu eens zelf in de hand hebt.
Idee?: Bij veel van mijn tafels lever ik gratis "klosjes' van 3 cm hoog. Als de tafelpoot 15 x 15 is dan is het klosje 13 x 13 en lijkt - indien gemonteerd - de tafel wat te zweven. Klanten kunnen de tafelhoogte dan met +3 aanpassen (bijvoorbeeld als ook de kleine kinderen groot zijn.
Succes, groet, Hendrick
 
Laatst bewerkt:

Fga

Actieve deelnemer
16 jan 2018
47
1
Mis de hoogte:
Hoogte meestal 73-75 cm maar als je je stoel gekozen hebt en je gaat eens even proefzitten met de mensen die veel aan die tafel zullen zitten dan kom je misschien tot een andere maat. Ik denk altijd maar zo, we zijn decimeters langer dan eeuwen terug en toch groeit de maatvoering nauwelijks mee...het leuke van zelf iets maken is dat je dit nu eens zelf in de hand hebt.
Idee?: Bij veel van mijn tafels lever ik gratis "klosjes' van 3 cm hoog. Als de tafelpoot 15 x 15 is dan is het klosje 13 x 13 en lijkt - indien gemonteerd - de tafel wat te zweven. Klanten kunnen hun hoogte dan met +3 aanpassen
Succes, groet, Hendrick

Wat bedoel je juist met "klosjes"? Heb je hier een foto van toevallig?
 

deTafelvanHendrick

Actieve deelnemer
11 okt 2017
176
19
Warns
Zelfde houtsoort als de poten, zelfde afwerking als de poten, voorgeboorde gaten in de klosjes en in de poten en meegeleverde schroeven.....toch een beetje rocket science Toxiq. Als is het maar 3 cm :<)
 
Laatst bewerkt:

Christ Oerlemans

Actieve deelnemer
10 okt 2013
41
4
Schijndel
Hoi Rudy, Ik zou de poten op de hoeken zetten. De maat tussen de poten is dan 240 cm je houd dan 3 ruime plaatsen over van 80 cm en voor 4 plaatsen zou het 60 cm zijn maar dit is te smal als je zit te eten. Als je maar zorgt dat het blad niet doorbuigt, maak er een paar trekstangen in aan de onderkant.

Veel succes Christ.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo, bedankt allen voor de nuttige info, maar de tafel is al in een vergevorderd stadium, als ik even tijd heb zal ik wat foto's plaatsen.

Mvg,
Rudy
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ah dáár is die Rojek beland ;) Ik zie ook de aanpassing van de noodstop, waar zit die normaal op een K3?

Wat een kolos van een tafel, daar gaan veel gezellige momenten uit voort komen!
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ah dáár is die Rojek beland ;) Ik zie ook de aanpassing van de noodstop, waar zit die normaal op een K3?

Wat een kolos van een tafel, daar gaan veel gezellige momenten uit voort komen!

Normaal zit er geen noodstop op, ik stelde de vraag in Antwerpen kreeg als antwoord is niet nodig!
Is inderdaad een kolos, maar past wel in het geheel.
Is gemaakt van recuperatie mat.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Hij deed mij denken aan de Rojek die hier op het forum verkocht werd, maar het kan natuurlijk ook even goed een ander exemplaar zijn :)
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ik heb niet lang kunnen genieten van de tafel,vandaag verkocht!
Dus een ander zal er komen.

Gr.
Rudy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.