Fineer

Sol

Nieuw lid
1 dec 2012
3
0
Eindhoven, NB
Hi beste mensen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar fineer hout. Ik ben van plan een houten slagplaat te maken voor mijn gitaar en daarvoor wil ik 3 lagen fineer van 0,6 mm op elkaar lijmen. Het probleem is: ik kan dit hout nergens vinden met een afmeting van minstens 30 bij 25 cm. Heeft iemand hier misschien een tip?

Andere suggesties zijn ook welkom!!

Alvast bedankt,
Thomas
 

robdenduijf

Actieve deelnemer
2 aug 2012
81
0
Amsterdam
meeste houthandels hebben dit op voorraad. Waar woon je? Dat is makkelijker. Eigenlijk onnozel dat niemand dit ooit bij dit soort vragen zet ;)
 

Bungdacue

Actieve deelnemer
29 dec 2011
169
1
In Belgie, bij Lagae Kortrijk.
Ze hebben daar een groot assortiment fineer en ook speciale houtsoorten.
Daniel
 

Sol

Nieuw lid
1 dec 2012
3
0
Eindhoven, NB
Ja, dat is niet handig, Rob. Bij deze: Eindhoven! :)

Ik niet naar een specefiek houtsoort op zoek. Berk is voor mij net zo goed als eiken oid. Als de nerven recht lopen over het hout en het minimaal een afmeting heeft van 30 bij 25cm, vind ik alle houtsoorten goed. Een ander ding is, dat ik maar 6 blaadjes nodig heb. Ik zie enkel boeken van 30 stuks op marktplaats staan. Dat is iets te veel van het goede.

(Overigens ben ik niet in het bezit van een rijbewijs, dus als jullie iets weten in een stad met treinstation dan helpt dat wel!)

@borre: Als je fineer in kleine aantallen aanbiedt, ben ik wel geïnteresseerd!

Bedankt!
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Hoi Thomas

Ik kijk vandaag even of er iets bij is van 25 cm breed. Ik denk het wel. Kleine afmeting is geen probleem. Stukken van 25x30 kunnen bovendien wel opgestuurd worden. En als Rick ook nog wat voor je heeft, kan je een reserve slagplaat bouwen..........:)
Ik meld me hier nog wel vandaag of morgen of ik stuur je een pb.

Gr Ed
 

Sol

Nieuw lid
1 dec 2012
3
0
Eindhoven, NB
Thanks, ik kan inderdaad wat van Rick overnemen. Toch bedankt voor de moeite.

Hoi Thomas

Ik kijk vandaag even of er iets bij is van 25 cm breed. Ik denk het wel. Kleine afmeting is geen probleem. Stukken van 25x30 kunnen bovendien wel opgestuurd worden. En als Rick ook nog wat voor je heeft, kan je een reserve slagplaat bouwen..........:)
Ik meld me hier nog wel vandaag of morgen of ik stuur je een pb.

Gr Ed
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.