Festool TS 75 EQ Cirkelzaag

jeroenv

Actieve deelnemer
24 feb 2012
207
0
Op internet wordt een Festool TS 75 EQ Cirkelzaag met lineaal aangeboden
nou heb ik die zaag gegoogled
maar ik vindt alleen wat amerikaanse reviews
is dit geimporteerd?

klopt het dat het de iets grotere broer is van de TS55?
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Trouwens, ook hier: aanbieder is 1 dag op marktplaats, geen telefoonnummer en prijs is ver onder de waarde.
Voorzichtig dus, maak geen geld over.
 

jeroenv

Actieve deelnemer
24 feb 2012
207
0
zal ik zeker niet doen hoor!
maar ik woon releatief in de buurt (voor friesche begrippen dan)
 

jeroenv

Actieve deelnemer
24 feb 2012
207
0
he dat is een vreemd andwoordt op jou andwoordt zeker gelijk gepost :)
motor rem daar kan ik wel zonder leven voor die prijs
 

jeroenv

Actieve deelnemer
24 feb 2012
207
0
alweer dubbel nou ja spannent hoor.
ik check in zo'n geval ook altijd even het email adres bankrekening en telefoon nummer bij de politie.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
alweer dubbel nou ja spannent hoor.
ik check in zo'n geval ook altijd even het email adres bankrekening en telefoon nummer bij de politie.
En als je het wel mag afhalen, nooit vooruit betalen en kijk het apparaat goed na of het wel het aangeboden apparaat is.
En niet alleen gaan is een goede raad.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Eens een andere vraag: registreren jullie allemaal jullie Festool machines bij festool? Voor het extra jaar garantie?

Ik zou zeer zeker:
De machine eerst bezichtigen en er mee willen zagen,
De verkoper vragen om een originele aankoopbon, en eventueel checken bij de verkoper als dit klopt. Je hebt dan nl zijn naam en verkooppunt.
Misschien heel wantrouwig maar ik zou zelf bellen naar het verkooppunt, of er even langrijden, er zitten in de buurt van Zoutkamp nl niet erg veel verkooppunten van Festool.
Schrijf behalve het machine nummer ook het ordernummer op, of knip er een duidelijke foto van met bv je telefoon.
Zonder ordernummer is het voor veel bedrijven lastig zoeken.

Als iemand na 9 maanden geen originele aankoopbon heeft van een machine waar 3 jaar garantie op zit, zou ik twijfels hebben.
Ik denk dat de meesten van jullie een machine aanmelden, dat zou hij ook kunnen laten zien door zijn personlijke machine log aan je te laten zien.
Waarom verkoopt iemand zo'n machine na 9 maanden?
Heeft hij in bv zijn werkplaats meer machines van deze prijs catogorie staan, die hij nog wel gebruikt?
Qua prijs zou je ook kunnen zeggen hij wil hem snel kwijt zonder de hoofdprijs te vragen, het is bijna de helft van de aankoopprijs, meer zou ik daar dus ook niet voor willen betalen.
Voel eens of er zijwaardse speling op de zaagszit, draai ook ens het zaagblad er af, om te kijken of er beschadigingen achter zitten.
Ik zou ook benieuwd zijn in het hoeveelste zaagblad er nu op de machine zit.

Misschien dat je met het machinenummer en de naam van de koper bij Festool kunt navragen of de machine daadwerkelijk van hem is?
Ze zou dan ook kunnen vragen of de machine terug is geweest voor reparatie onder garantie.
Wat ik me ook afvraag is: Als hij zijn machine wel heeft aangemeld, moet hij hem dan ook afmelden voor je hem koopt. Denk dat nl wel.

En trap niet in verhalen er zit nog 2 jaar garantie op, want die is nl alleen voor de eerste originele koper.
En het zou zomaar kunnen zijn dat hij de machine wel gekocht heeft, maar bv zzp'r was en nu finacieele problemen heeft. En er om die reden vanafwil
 
Laatst bewerkt:

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Eens een andere vraag: registreren jullie allemaal jullie Festool machines bij festool? Voor het extra jaar garantie?
...
Waar ik mijn Festool heb gekocht, deden ze dat zelf (na mijn akkoord hiervoor). Daarna ontving ik het Festool-pasje per post.
Wist overigens niet dat die garantie niet overgaat van de eerste eigenaar op de volgende. Goed om te weten.
 

jeroenv

Actieve deelnemer
24 feb 2012
207
0
Bedankt voor de tips en waarschuwingen.

Ik had al naar de aankoopbon ge-informeert.
hij schijnt die te hebben. En die wil ik ook eerst zien natuurlijk.
Daarna ga ik het ding pas bekijken en ik zal geen contant geld op zak hebben.

Zelf heb ik al mijn festool en protool spullen geregistreerd trouwens.

Is er hier iemand die zelf een zaag tafel voor een hand circelzaag heeft gemaakt? Ik heb nu een makita zaag tafel maar die voldoet niet helemaal aan mijn eisen. Ik heb daar een nieuwe bovenkant voor gemaakt met een incra geleide rail en ook zo'n hoek geleider. Ik ben alleen niet zo tevreden over de langs gelijder (die heb ik dus ook maar zelf gemaakt) en de precisie van de hoek instelling.
Ik maak trommels en dan is dat nogal van belang.

Ik vindt de Makita eigenlijk veel te groot en het lijkt me dat gezien de aanpassingen die ik allemaal heb gemaakt ik dat net zo goed voor een goede hand circel zaag kan maken
plaat materiaal ga ik dan op een soort van MFT doen. dus ik heb dan ook niet zo'n enorm ding meer nodig
 

jeroenv

Actieve deelnemer
24 feb 2012
207
0
Na lang aandringen nooit meer iets van gehoord. (verassing)

iemand een festool zaag te koop?
moet ik toch nog eens in de Mafell vs Festool duiken
en voor mezelf bepalen of het een 55 of 75 wordt
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Heb sinds een paar weken een TS 75 , 2e hands gekocht. De hanteerbaarheid in vergelijking met m'n ts 55 valt me zeker niet tegen. Enige waar je op moet letten is dat je een machine hebt met aardig wat extra power, bij het invallen in materiaal moet je extra oppassen voor terugslag.
Om in een cms te gebruiken zou ik zonder twijfel kiezen voor de 75, voor de extra power en zaaghoogte. 2e hands ts 55 zijn er genoeg te krijgen, ts 75 denk ik een stuk minder.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Toen ik begon in de bouw hadden we van die zaagtafels op krachtstroom, die liepen ook altijd heel lang na.
Als je dan wat gezaagd had en een andere maat in moest stellen, keek je langs het draaiende zaagblad naar de duimsstok omdat het te lang duurde om te wachten tot hij stil stond. Als je daaraan gewend was om langs het blad te zichten kon je prima de zaag instellen, maar doe me toch maar m'n zaagtafel waarbij de zaag in 2 sec. stil staat.

Ik denk trouwens dat de meeste invalzagen wel voorzien zijn van motorrem.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Toen ik begon in de bouw hadden we van die zaagtafels op krachtstroom, die liepen ook altijd heel lang na.
Als je dan wat gezaagd had en een andere maat in moest stellen, keek je langs het draaiende zaagblad naar de duimsstok omdat het te lang duurde om te wachten tot hij stil stond. Als je daaraan gewend was om langs het blad te zichten kon je prima de zaag instellen, maar doe me toch maar m'n zaagtafel waarbij de zaag in 2 sec. stil staat.

Ik denk trouwens dat de meeste invalzagen wel voorzien zijn van motorrem.

Dat is tegenwoordig verplicht op alle nieuwe machines, ze moeten stoppen binnen een bepaald aantal seconden (10 dacht ik) om de norm te halen.
Op mijn robland frees is die motorrem na een paar weken kapot gegaan en heb ik zo verder gewerkt, bij de hammer frees die ik er nu bij heb zie ik weer hoeveel veiliger dat is om snel de instelling te veranderen, want ze stopt letterlijk binnen de 2 seconden, ook hun lintzaag trouwens.
 

jeroenv

Actieve deelnemer
24 feb 2012
207
0
uiteindelijk maar een gewone nieuwe festool 55 zaag gekocht met 2 lineaalen voor 570 uri's
ik denk niet dat ik hier spijt van krijg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.