Paraffine-olie

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Zojuist mijn vliegtuigjes in de paraffine-olie gezet, wat een leuk effect zeg!
Maakt het direct een stuk professioneler zo een afwerking!
Zalig! Spoort aan om nog meer en beter speelgoed te maken, en ben nu al niet meer te houden!

Groetjes Jolien
 

Bijlagen

  • 12449678_10207058524095774_1334350897_o.jpg
    12449678_10207058524095774_1334350897_o.jpg
    78,3 KB · Weergaven: 265

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.777
932
Leeuwarden
Leuk! Ga er maar mee aan de haal Jolien, wij zullen je niet tegenhouden;) Topics van speelgoedmakers zijn hier niet zo dik gezaaid dus dat zien we graag!

Succes! Fons
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Hoop dat ik hier zomaar dingen kan tonen, ookal is er geen vraagje bij! Want ben nog een groentje op deze website he haha :D
 
P

Pel

Guest
Wij zijn immers ook allemaal als groentje begonnen Jolien.

Groet Pel.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Nou ik dacht dat ik wel handig was met hout, maar sinds ik op dit forum zit, voel ik mezelf een groentje :rolleyes:

Een vliegtuig heb ik ook nog nooit gebouwd. Maar ik heb wel een bureau in de parafine olie gezet!
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Nou ik dacht dat ik wel handig was met hout, maar sinds ik op dit forum zit, voel ik mezelf een groentje :rolleyes:

Een vliegtuig heb ik ook nog nooit gebouwd. Maar ik heb wel een bureau in de parafine olie gezet!

Haha dat geloof ik! Ongelofelijke werkstukken staan hier al op!
Wil wel eens wat van jou zien :D. Hoeveel lagen had je toen gedaan van de paraffine-olie, weet je dat nog?
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Oeps sorry, vergeet helemaal te antwoorden. Ik heb 3 lagen toen gedaan. Voor jou niet interessant want jij doet uitaard alle zijden, maar in het geval van een bureaublad is het belangrijk dat je alle zijden evenveel lagen doet. Dus ook de onderkant. Doe je dat niet dan kan de onderzijde meer vocht aantrekken en gaat je blad krom staan.
En eens in de zoveel tijd herhalen afhankelijk van gebruik.
Een foto van mijn bureau zal ik je niet aandoen. Google maar op papierberg ;)
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Had misschien beter in Hout, veredeling en bescherming gepast, je kan daar ook eens rondkijken voor leuke ideeën om je werkstukken af te maken. Al eens gekookte lijnolie geprobeerd? Die paraffine-olie ziet er wel tof uit, moet ik ook maar eens kopen :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.