Scharnieren infrezen

A

Athanor

Guest
Na de oproep van o.a. Jaap, kom ik nu ook maar met de plaatsing van kleinere klusjes die ik ook regelmatig onderhanden heb. Ik help momenteeel mijn broer met een flinke verbouwingsklus. Daarvoor moesten we een (kast)deur en kozijn versmallen. Dat heb ik in mijn werkplaats gedaan en de deur op de zaaktafel smaller gemaakt. Aan de scharnierkant een nieuwe lat tussen de boardlagen gelijmd. Vervolgens de scharnieren opnieuw ingefreesd. Hierbij een videoverslag van de werkzaamheden. Ik heb een hulpstukje gemaakt (door sommigen hier JIG genoemd;)) en de aanslag van de frees gebruikt.

Fons

 

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
Wat is dat voor JIG dan in de boormachine die je gebruikt om de gaten zo gecentreerd te boren? Komt me zo niet bekend voor...
 
A

Athanor

Guest
wat maakt die beitel een raar geluid tussen 1:10 en 1:33 :) :rolleyes:

Hihi ik hoor het nu ook..... Was wat met Imovie op de ipad aan het experimenteren, waarschijnlijk een stukje geluidsspoor verpaatst. Geeft wel een mooi effect toch:)

Fons
 

Swave

Actieve deelnemer
19 sep 2013
145
1
Rotterdam
Hihi ik hoor het nu ook..... Was wat met Imovie op de ipad aan het experimenteren, waarschijnlijk een stukje geluidsspoor verpaatst. Geeft wel een mooi effect toch:)

Fons
Ik dacht dat je broer op de achtergrond bezig was met de tweede deur ;)

Maar die scharnierboor gaat nog even snel op de verlanglijst voor sint!
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Proper werk, niets op aan te merken!

Maar wat me wel opvalt is dat je deur redelijk wankel staat tijdens het werk.
Gebruik je deurklemmen ( zo van die klemmen die je op de grond zet, ken de officiële benaming niet) of staat je deur maar op 1 punt geklemd?

Groet

Bert
 
A

Athanor

Guest
Nou neeuhh geen professionele deurklemmen..... Deze eenmalige klus heb gedaan met een paar lijmklemmen, een balkje en een krat voor frisdrankflessen:)

Fons
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Voor de liefhebbers heb ik zo'n setje scharniercentreerboren in de aanbieding.
Merk Famag 3582, 3 stuks met de volgende boordiameters Ø2, Ø2.75 en Ø3.5 mm.
Ze gaan weg omdat ik de Snappy versies met Centrotec schacht heb aangeschaft.
fam_3582.0.png
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Neel
ik heb interesse in alle drie
wat wil je er voor hebben ?

Menno
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.