Draagbare airplay versterker

harmdelaat

Actieve deelnemer
20 okt 2013
43
1
Het heeft enige tijd gekost, maar ik ben blij met het resultaat.
Afgelopen weken druk gewerkt aan mijn audiofile radio kist, voorzien van accu, class D amplifier (maxamp), raspberry pi (mini pc) en stevige speakers.
Het hout is padoek, de zwaluwstaarten zijn met de hand gezaagd.

Wat vinden jullie van het resultaat?

JentLa9l.jpg

LasDaqyl.jpg

hRvphh0l.jpg

NypEvY0l.jpg
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Harmdelaat
Ziet er gelikt uit
Ben zelf ook bezig om een wifi radio te maken met een pi
Ben benieuwd naar jouw oplossing
Menno
 

harmdelaat

Actieve deelnemer
20 okt 2013
43
1
Ziet er zeer goed uit, maar belangrijker, hoe klinkt het ?
't Zal nogal wat wegen of niet ?
Hij klinkt super. Ik heb de kist luchtdicht gemaakt (er zitten twee compartimenten in de kist).
Hij weegt inderdaad nogal wat. Alleen al het hout is zwaar genoeg. Daar komt dan nog eens een accu van 12ah bij (ook geen lichte jongen).
Ik schat al met al zo'n 20kg. Ik zal 'm morgen eens op de weegschaal zetten.
Ik voorzie de kist straks nog van een lederen handvat, dan is hij makkelijker te verplaatsen.
 

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
Ik vind het knap afgewerkt hoe je de speakers zelf verzonken in de holte hebt gelegd.

Mooi project trouwens.

Waarom is de kast luchtdicht?
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
IK neem aan om als compressieruimte voor de speakers te werken...

Zo eenvoudig ligt dat niet. Het type kast, (gesloten, bass reflex, transmission line etc.) wordt (mede) bepaald door de karakterestieken van de driver. Dit is een hele wetenschap en kun je niet zomaar bepalen.

Gebruikte drivers lijken me uit de autohifi te komen, waar in principe nooit met gesloten system gewerkt wordt. Dit betekend overigens niet dat het niet goed kan klinken, maar waarschijnlijk wel dat het nog beter kan.

Vind het een mooi gelukt ontwerp! Had zelf mischien alleen de drivers achter een doek verstoptm zodat het nog meer die "gitaar versterker look" krijgt.

(voor meer info over speakerbouw: http://forum.zelfbouwaudio.nl/)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.