Meubelmaker in spé zoekt werkplaats/stage

Olivier244

Nieuw lid
30 jul 2015
17
4
Utrecht
Hallo!

Deze zomer heb ik de vakopleiding meubelmaker op het HMC in Amsterdam afgerond. Wat heb ik een hoop gedaan en geleerd, een prachtige tijd! En nu wil ik graag doorpakken maar helaas ontbreken de middelen daarvoor (ruimte, machines, gereedschap) en de tijd (vader van twee jonge dochters, vaste baan…). Ik ben daarom op zoek naar een goede manier om mijn meubelmakerskriebels om te zetten in mooie werkstukken! Ik denk dan bijvoorbeeld aan een stage bij een meubelmaker, of misschien gebruik mogen maken van een werkplaats, of als bijbaan, etc.

In het kort ben ik op zoek naar een plek waar ik, samen met of onder toezicht van een ervaren meubelmaker, ongeveer een dagdeel per week aan de slag kan om ervaring op te doen. Meehelpen met een project, onder begeleiding zelf een ontwerp uitvoeren, zoiets. En ik hoop dat het via dit forum gaat lukken! Als iemand suggesties heeft voor een andere vorm dan ik hier heb genoemd hoor ik dat natuurlijk ook graag. O ja, ik woon in Utrecht, ben 40 en werktuigbouwkundige van origine.

Heel erg benieuwd naar jullie reactie!
Groet,
Martijn.

Een echt portfolio is er nog niet maar wel een paar foto’s van mijn HMC werkstukken (op de foto's nog in bewerking)

IMG_2490.jpg

IMG_2788.jpg

IMG_3493.jpg
 

uncommon

Actieve deelnemer
13 feb 2017
80
20
Utrecht
Hi Martijn,

Nee, ik kwam er ook via via op. Ben ook nog niet langs geweest. Zag op facebook dat ze vrijdag 1 december een kennismakingsmiddag hebben.
 

NexusNL

Actieve deelnemer
7 nov 2017
31
1
Omg Eindhoven
Niet een antwoord op je vraag, maar wel gaaf dat je als techneut nog 'even' een andere vakopleiding volgt. Mooi werk en succes :)
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
Ik heb in de nieuwsbrief van meubelmakerij en houtbewerkingscursus de schrijn een adres in Utrecht zien staan. Via de website van Boheemenontwerp.nl
Als ik de omschrijving lees (kan die niet knippen en plakken) is het een interessante optie voor een gunstig bedrag.
Succes. Arthur

en mogelijk het meubelmakerscollectief in utrecht ook nog een optie. meubelmakerscollectief.nl
 
Laatst bewerkt:

Olivier244

Nieuw lid
30 jul 2015
17
4
Utrecht
Ik heb in de nieuwsbrief van meubelmakerij en houtbewerkingscursus de schrijn een adres in Utrecht zien staan. Via de website van Boheemenontwerp.nl
Als ik de omschrijving lees (kan die niet knippen en plakken) is het een interessante optie voor een gunstig bedrag.
Succes. Arthur

en mogelijk het meubelmakerscollectief in utrecht ook nog een optie. meubelmakerscollectief.nl

Dank Arthur voor je tips!
Ik ga deze mogelijkheden snel onderzoeken!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.