Ad stelt zich voor

BitByter

Nieuw lid
15 feb 2013
4
0
Utrecht
Bij deze wil ik mij even voorstellen, ik woon in Utrecht, en ben nieuw in het bewerken van hout, maar ik ga dit zien als een hobby, maar ik wil dit zo professioneel mogelijk gaan uitvoeren. Aanstaande maart heb ik een cursus in de boven frees. Ik hoop van dit forum dus veel te kunnen leren van jullie ervaring. Ik heb eigenlijk meteen al een vraag: ik heb een stevige houten werkbank nodig, hoe kom ik daar aan? Groet van Ad.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ad, welkom om dit forum. Een werkbank is een belangrijk stuk vulling voor de werkplaats. Er zijn een heleboel mogelijkheden. De ene wil een volledig massief houten werkbank en de ander kan zich redden met 2 platen mdf op elkaar. Wat wil je allemaal gaan maken ?
 

BitByter

Nieuw lid
15 feb 2013
4
0
Utrecht
Ad, welkom om dit forum. Een werkbank is een belangrijk stuk vulling voor de werkplaats. Er zijn een heleboel mogelijkheden. De ene wil een volledig massief houten werkbank en de ander kan zich redden met 2 platen mdf op elkaar. Wat wil je allemaal gaan maken ?
Ik ga voor de massief houten werkbank. Straks hoop ik van alles te kunnen maken van tuinmeubels tot kasten, tafels in huis e.d., mallen om dit allemaal te kunnen maken.
 

BitByter

Nieuw lid
15 feb 2013
4
0
Utrecht

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Hallo Ad en welkom,
een werkbank maken is de instapproef die elke elke houtbewerker moet doorstaan! Zeker niet kant en klaar gaan kopen, en ook niet proberen van de eerste keer je droomwerkbank te maken. Als je techniek en ervaring vorderen zul je beter in staat zijn om bij de tweede of derde poging iets te maken waar je werkelijk tevreden mee zal zijn en die bij jouw methodes en ruimte past.
 

BitByter

Nieuw lid
15 feb 2013
4
0
Utrecht
Hallo Ad en welkom,
een werkbank maken is de instapproef die elke elke houtbewerker moet doorstaan! Zeker niet kant en klaar gaan kopen, en ook niet proberen van de eerste keer je droomwerkbank te maken. Als je techniek en ervaring vorderen zul je beter in staat zijn om bij de tweede of derde poging iets te maken waar je werkelijk tevreden mee zal zijn en die bij jouw methodes en ruimte past.
Oké, dank je wel, ik heb nu nog alleen een workmate 626 en een tuin tafel, maar ik ga maar even fantaseren.
 

jury

Actieve deelnemer
12 jun 2010
38
0
53
Lopik
Hallo Ad ,Paul Sellers heeft een paar video's op you tube geplaatst over het maken van een degelijke werkbank voor niet al te veel geld.
Mischien de moeite waard om even naar te kijken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.