Doosje van Betula papyrifera met slaap.

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Van wat Berken hout, (Paper Birch is de common name). dat Ik bij mijn zoon hier heb meegenomen, het waren de einden die uitstaken van onder zijn oprijlaan (500 m lang) die als afwatering onder de weg waren gelegd, (werkt goed).

Omdat Ik wat Berken hout nodig had voor een project had ik er een uitstekend stuk afgezaagd, en ontdekte dat het slaap had heb Ik all de uitstekende stukken er afgezaagd.

Deze doos is een van de projecten die Ik er van gemaakt heb.

Om de slaap lijnen en houtnerf mooi door te laten lopen heb ik een ring gedraaid dat de lip is voor de doos, ongeveer 5 X 13 cm.

In het deksel heb ik een caboshon gezet die Ik van droog been gedraaid en gepolijst heb, (Koe Ivoor :D).

Spalted Birch.jpg Spalted Birch box.jpgSpalted Birch box top.jpg Spalted Birch box open.jpg
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Super mooie tekening Leo.

Thank you Jacob :), Ja Ik was er juist op tijd bij, al de stammen waren vol met slaap, het décomposition proces gaat vlug in Berkenhout, met al de suiker er in en het waterdichte schors dat het hout nat houd.

Het eerste wat Ik deed was de stammen in kortere stukken zagen en all de schors verwijderen, laten drogen zodat de fungus afsterft, of minstens niet verder gaat.
 

poemibol

Actieve deelnemer
28 apr 2011
96
0
49
Bavel (NL)
Mooi Leo, vind dat stukje Koe ivoor zeker niet misstaan maar ik had zelf voor een andere mooi te polijsten houtsoort gekozen om die inleg te maken questie van smaak zullen we maar zeggen grt. Pat
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.