Professionele Houtdraaibank Magma 400

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Wegens het helaas moeten beëindigen van de hobby, bied ik namens ons afdelingslid van de Flevohoutdraaiers (Radius) zijn perfecte professionele MAGMA Titan 400 (230V) blacklineserie aan. Specificaties op google Magma titan 400 - Oostenrijkse machine.
Met o.a. 2 chucks, 2 brillen, 2 leunspanen met verbreders, meenemers, klauwtjes, boorkop, meeneemplaat, adapter - te veel op op te noemen.
Bedverlenging van 1.50 en 0.50 meter.
Zie foto's van de draaibank en foto met toebehoren.
Nieuw gekocht en 10 jaar gebruikt in de hobbysfeer - te zien aan gebruiksporen.
Nieuwwaarde van het geheel ongeveer €15.000.
Vaste prijs: €7500,--. Een meer dan complete machine voor het grote werk
Bij interesse mailen naar jan.annie.pranger@planet.nl
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl

PA050006.jpg

PA050007.jpg

PA050008.jpg

PA050009.jpg

PA050010.jpg
 
Laatst bewerkt:

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Wie echt professioneel grote lengtes en diameters wil draaien - ook buiten het bed - koopt deze overcomplete draaibank.
Van harte aanbevolen.
Vr.gr. Jan Pranger.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Het gaat om de beëindiging van een hobby door een bevriende collega. Inruil is dan zoals begrijpelijk geen optie.
Vr.gr. Jan Pranger.

Om gezondheidsredenen moet deze professionele MAGMA 400 houtdraaibank met alle toebehoren verkocht worden.
Ik heb op me genomen deze verkoop voor een bevriende hobby houtdraaier te begeleiden.
In overleg wordt de prijs nu €6500,00. Een lagere prijs voor deze uitgelezen kans kan haast niet.
Doe anders een bod voor een bezichtiging.
vr.gr. Jan Pranger.
06-48088321
 

Martin van der Wilt

Actieve deelnemer
6 mei 2013
183
27
Nijkerk
www.etsy.com
Ik heb onlangs zelf een Magma Titan 400 gekocht en kan niet anders zeggen dan dat dit mijn droom draaibank is. Ik wilde een VB36 maar de titan is zelfs meer dan dat. Gebouwd als een tank, met een as van 60 mm, hoekcontactlagers bijna 40 cm uit elkaar. Het afwisselen van tussen de centers naar ijldraaien bij uithollen gaat supereenvoudig; de banjo is zo lang dat het tegencenter niet eens verschoven hoeft te worden. De kop kan zover worden gedraaid dat je in 2 seconden een VB36 voor je hebt. De vergrendeling van de banjo is zo robuust dat zelf bij agressief uithollen, grote afnames bij welke toeren dan ook, er absoluut geen beweging in komt.
De kop terug uitlijnen is ook een kwestie van 2 seconden door de positiestift. Ik heb diverse keren de nauwkeurigheid hiervan gecheckt maar het klopt zeer precies.
Daarbij ook nog eens het briljante indexeer/vergrendelingssysteem. Met een simpele vingerbeweging blokkeer en deblokkeer je de as wat werkzaamheden aan je werkstuk of het wisselen van chuck snel en eenvoudig maakt.
Kortom, ik wordt nog iedere dag vrolijk als ik er achter ga staan. Daarbij moet ik wel zeggen, ik ben professioneel houtdraaier en sta er iedere dag zo'n 6 uur aan dus dan tellen deze professionele aspecten natuurlijk zwaarder.
Ik kan me in ieder geval geen betere draaibank wensen.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Haal hem nog maar even naar boven. Het is echt zonde dat deze professionele draaibank blijft staan.
Nu zeer sterk in prijs verlaagd of doe een reeel bod voor deze complete machine. Zie bovenaan blz.1
In goed overleg ontstaat een acceptabele prijs.
Vr.gr. Jan Pranger
06-48088321
 
  • Leuk
Waarderingen: Robben

Robben

Nieuw lid
24 dec 2020
2
0
Haal hem nog maar even naar boven. Het is echt zonde dat deze professionele draaibank blijft staan.
Nu zeer sterk in prijs verlaagd of doe een reeel bod voor deze complete machine. Zie bovenaan blz.1
In goed overleg ontstaat een acceptabele prijs.
Vr.gr. Jan Pranger
06-48088321
Is ook maar best wel een forse prijs die je alleen uitgeeft als je zoveel voor een dergelijke machine over hebt. Overigens staat er in te tekst 230V maar zodat zal wel 400zijn neem ik aan.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Beste Robben kijk in dit draadje Een slijpstation
Is dus verkocht. Jan had eigenlijk verkocht in het topic moeten vermelden dan was de post gesloten.
Helaas heb ik (nog) geen plaats voor dit moois. Ander had ik allang gereageerd. Mocht je nog iets groots zoeken ik zag dat op het duitse drechslerforum een VB 36 te koop staat met veel toebehoren.
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
592
138
58
Linter
Ik heb ze zien draaien en heb stukken die erop gedraaid zijn.
Echt een super draaibank en overcompleet aan extra gereedschap.
Mocht ik de plaats hebben ik zou het wel weten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.