Bosch Blauw GCM 12 GDL Afkortzaag 305mm 2000W of DeWalt DWS780 Afkortzaag 1675Watt

justarby

Actieve deelnemer
2 nov 2015
33
0
Wat moet ik kiezen ?
Dank u wel
 

Bijlagen

  • Screen Shot 2016-01-04 at 07.54.43.jpg
    Screen Shot 2016-01-04 at 07.54.43.jpg
    25,6 KB · Weergaven: 252
  • Screen Shot 2016-01-04 at 07.54.04.jpg
    Screen Shot 2016-01-04 at 07.54.04.jpg
    25,1 KB · Weergaven: 250

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Laatst bewerkt:

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
En als je nog iemand met een bedrijf kent kun je op zijn/haar BTW nummer vaak ook zonder BTW bestellen in Duitsland. Gaat er nog eens 19% vanaf...Dan zou de GCM 12 GDL bij bovenstaande Duitse webshop nog maar € 610,- kosten :rolleyes::rolleyes:

Bosch heeft trouwens ook net een nieuwe 12" zaag uit he, de Bosch GCM 12 SDE. Maar die is iets goedkoper als de GDL, dus waarschijnlijk ook iets minder uitgebreid. Heb me er nog niet in verdiept.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Ik wil de Bosch wel voor je bestellen excl. BTW in Duitsland.
Ik bestel maandelijks bij diverse Duitse webshops. Gaat altijd goed en meestal veel goedkoper.
Wordt dan gewoon bij je thuis afgeleverd.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Wat is de reden dat je voor de bosch gcm 12 gdl gaat?

Ik twijfel tussen deze zaag of de gcm 12 jl.
Die kan niet sliden maar is wel als meest accuraat getest in het finewoodworking magazine.
Ook is de stofafzuiging van laatst genoemde een van de beste.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
En als je nog iemand met een bedrijf kent kun je op zijn/haar BTW nummer vaak ook zonder BTW bestellen in Duitsland. Gaat er nog eens 19% vanaf...Dan zou de GCM 12 GDL bij bovenstaande Duitse webshop nog maar € 610,- kosten

Nee, hier maak je toch een zeer belangrijke fout! De BTW gaat er niet vanaf, maar wordt verlegd. Zie deze link van de Belastingdienst:

Er is sprake van een intracommunautaire verwerving als u goederen koopt die vanuit een EU-land naar Nederland worden vervoerd en waarbij de leverancier een ondernemer is. De levering is in het andere EU-land belast met 0%. De aangekochte goederen zijn in Nederland belast met Nederlandse btw.


Oftewel: de aankoper (dus van wie het BTW-nummer is) moet de aankoop meenemen in de BTW-aangifte en in Nederland hierover BTW betalen. Aankopen in het buitenland en dit niet opgeven kan resulteren in een naheffing en boete en die zijn niet mals. Natuurlijk is de kans klein dat je gecontroleerd wordt, maar toch.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
@neel heeft gelijk dat onze Oosterburen net zo lief 'ohne Mehrwertsteuer' leveren & @L.N. heeft gelijk dat je daarover netjes moet afdragen, maar het is een redelijk grijs gebied… Als je een kleine ondernemer bent en goed bijhoudt of je binnen de marges blijft van wat mag, kan het geen kwaad volgens mij (en ik heb ik 25 jaar ondernemerschap nooit problemen met de Belastingdienst gehad).

Nog een vraagje aan L.N.: hoe zit het met de mensen die zonnepanelen hebben en uit dien hoofde een BTW-nummer hebben. Mogen ze dat gebruiken voor dergelijke aankopen?
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Nog een vraagje aan L.N.: hoe zit het met de mensen die zonnepanelen hebben en uit dien hoofde een BTW-nummer hebben. Mogen ze dat gebruiken voor dergelijke aankopen?

Volgens de Belastingdienst moet jij je dan aanmelden als ondernemer (als je de BTW terug wilt).

Als u zonnepanelen hebt en stroom levert aan uw energieleverancier, bent u ondernemer voor de btw.

Aanmelden als ondernemer?

U hoeft zich niet aan te melden als ondernemer als het te betalen btw-bedrag per kalenderjaar € 1.345 of minder is (zie 'Berekening te betalen btw'). Als u zich niet aanmeldt als ondernemer, kunt u de btw die aan u in rekening is gebracht voor de aanschaf en installatie van de zonnepanelen niet terugkrijgen.

Wilt u de btw die aan u in rekening is gebracht voor de aanschaf en installatie van de zonnepanelen terugkrijgen? Dan moet u zich bij de Belastingdienst aanmelden als ondernemer. Als de zonnepanelen tot een (huwelijks) goederengemeenschap behoren, kan alleen de persoon die op de energienota staat vermeld zich aanmelden als ondernemer.


Of je het BTW-nummer mag gebruiken is een grijs gebied. In principe niet, namelijk de aankopen waarvan je de BTW terug vraagt moeten bedrijfsgerelateerd zijn en dat zijn ze meestal niet. Maar je kunt natuurlijk soms wel beweren dat ze er voor zijn, bv een schroefmachine voor het onderhoud en bijstellen van de panelen.
 
Laatst bewerkt:

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Nee, hier maak je toch een zeer belangrijke fout! De BTW gaat er niet vanaf, maar wordt verlegd. Zie deze link van de Belastingdienst:

Er is sprake van een intracommunautaire verwerving als u goederen koopt die vanuit een EU-land naar Nederland worden vervoerd en waarbij de leverancier een ondernemer is. De levering is in het andere EU-land belast met 0%. De aangekochte goederen zijn in Nederland belast met Nederlandse btw.


Oftewel: de aankoper (dus van wie het BTW-nummer is) moet de aankoop meenemen in de BTW-aangifte en in Nederland hierover BTW betalen. Aankopen in het buitenland en dit niet opgeven kan resulteren in een naheffing en boete en die zijn niet mals. Natuurlijk is de kans klein dat je gecontroleerd wordt, maar toch.
Ik zal me er dan toch nog eens in verdiepen. Ik dacht dat omdat BTW een binnenlandse aangelegenheid is en ik zelf niks afdraag/verreken met de Duitse fiscus dat die komt te vervallen.

Want anders betaal je toch dubbel BTW? Stel dat ik het inkoop om door te verkopen. Dan betaal ik BTW die ik moet afdragen én bij aanschaf/invoer en bij doorverkoop. De aanschaf is toch juist voorbelasting (indien in Nederland gekocht)?
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.