Festool CS 50 EB Precisio - Zaagtafel

ArieProduction

Actieve deelnemer
13 aug 2008
176
1
Wageningen
www.builtin.nl
Je kunt ook zelf een T-track in de CS50 zetten, waardoor je een standaard verstekgeleider kunt gebruiken. Dat heb ik bij mijn CS70 ook gedaan. Dat lijkt misschien moeilijk, maar stelt niet zo veel voor. Je hebt alleen een meetklok, een ijzerzaag en een vijl nodig.

Bij mijn CS70 zat ook geen langsgeleider en dat heb ik opgelost door een Incra LS Positioner en een frame van aluminium extrusie. Maar dat gaat jou waarschijnlijk te ver ;).

Ik vind het wel een hele mooie oplossing.
 

Sproo

Nieuw lid
27 aug 2018
15
0
Je kunt ook zelf een T-track in de CS50 zetten, waardoor je een standaard verstekgeleider kunt gebruiken. Dat heb ik bij mijn CS70 ook gedaan. Dat lijkt misschien moeilijk, maar stelt niet zo veel voor. Je hebt alleen een meetklok, een ijzerzaag en een vijl nodig.

Bij mijn CS70 zat ook geen langsgeleider en dat heb ik opgelost door een Incra LS Positioner en een frame van aluminium extrusie. Maar dat gaat jou waarschijnlijk te ver ;).

Die LS Positioner kost meer dan een fence :D
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Die LS Positioner kost meer dan een fence :D

Dat klopt, maar de LS Positioner gebruik ik ook voor de frees die ook in de zaagtafel zit en dat kan met de Festool niet. Bovendien maakt het aluminium extrusie frame in mijn CS70 het onmogelijk om de originele Festool fence te gebruiken.
 

Sproo

Nieuw lid
27 aug 2018
15
0
Ik kan je de Duitse firma Rubart aanbevelen. Tikkeltje lange levertijden, maar goede prijs en ze leveren naar BE.
Die prijzen zijn echt ongelooflijk! Een lengteaanslag (LA) voor 156,20€, waar deze normaal 200€ kost.
Zijn ze echt te vertrouwen? Geen verborgen kosten?
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Die prijzen zijn echt ongelooflijk! Een lengteaanslag (LA) voor 156,20€, waar deze normaal 200€ kost.
Zijn ze echt te vertrouwen? Geen verborgen kosten?

@Sproo Prima bedrijf. Hebben altijd netjes geleverd. De procedure is wat verwarrend vanwege het vooruitbetalen. De levertijd is lang (soms tegen de twee weken), maar gezien het voordeel…
Er komt wat aan verzendkosten bij. Meestal een tientje of minder.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Hoe zit dat eigenlijk met garanties en de verzekering die Festool er bij heeft.
Ben ook aan het kijken naar een nieuwe zaagtafel waarschijnlijk de CS 70 set maar dat scheelt 400 euro met waar ik anders het gereedschap koop dat is toch wel heel veel.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Garanties en verzekeringen (die trouwens enkel zo uitgebreid zijn voor de machines) gelden onafhankelijk van waar je het koopt. Rubart registreert de machine voor je bij Festool. (Tenminste dat deden ze bij de laatste die ik er kocht - een CMS TF2200.)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.