Nieuwer werk.

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik heb deze winter maar heel weinig gedraaid, het is echt koud geweest en die ouwe beenderen willen niet zo goed met die temperaturen, maar eindelijk deze week is voor de eerste keer dit jaar de temperatuur boven het vriespunt gestegen overdag, gaat nog naar -4C tot -16C s’nachts deze week, maar de zon voelt al lekker warm aan, en Ik ben weer bezig met stuff ;)

Hier is een Appelhouten schaal die ik afgewerkt heb, was al op dikte gedraaid maar nog niet geschuurd en de bodem moest ook nog vlak gedraaid worden, het was gedraaid van een vork waar een tak aan het rotten was, dat is de oorzaak van het spalted gedeelte en ook waarom de vorm wat gevrongen werd met het drogen, een beetje moeilijker om het op te spannen voor het werk aan de bodem.

Hij is nu na het schuren en olie behandeling klaar, maar moet de houtnaam en datum ID ## er nog in branden, maar mijn burn-pen gaf het op, heb hem geopereerd en ook weer gerepareerd ;), zo dat kan nu weer gebeuren.

Apple bowl.jpg Apple 1.jpg Apple 2.jpg Apple 3.jpg Apple 4.jpg Apple 5.jpg Apple 6.jpg
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Prachtig, zo zie je maar dat zo'n krom verwrongen schaal toch erg mooi kan zijn.
Het hout met al zijn tekening vind ik echt prachtig.

Ik ben er in ieder geval blij mee dat jij weer uit je winterslaap ontwaakt bent.

Vr.gr. Rien
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Rien haalt de woorden uit mijn mond.
Mijn visie is precies hetzelfde Leo.
Ik heb ook nog een stuk appelhout liggen, maar blijft voorlopig nog liggen. te veel ander werk aan het hoofd.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ha, de winter is nog niet helemaal over Rien, maar die warmere zon doet wel wonderen voor mij, mijn kleinzoon ging gisteren vissen op het ijs, en dat was nog ongeveer 90cm dik, je moet wel een lange boor (auger) hebben, hij had geluk en ving een mooie lake trout (meer forel ??), en dank je voor je comment :)
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Rien haalt de woorden uit mijn mond.
Mijn visie is precies hetzelfde Leo.
Ik heb ook nog een stuk appelhout liggen, maar blijft voorlopig nog liggen. te veel ander werk aan het hoofd.

Thanks Jacob :), geen (March break for you ??) hier is iedereen met vacantie, all de kinderen thuis en heel veel oudere school kinderen zijn nu in de Caribbean aan het strand, of in Florida :D
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Thanks Jacob :), geen (March break for you ??) hier is iedereen met vacantie, all de kinderen thuis en heel veel oudere school kinderen zijn nu in de Caribbean aan het strand, of in Florida :D


Maart is een heel druk maand voor me Leo, maar ik probeer toch nu en dan nuttige tijd uit te trekken om te draaien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.