Enkele schaafbeitels gezien in een winkel

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik was vandaag even in 'Het Amerikaantje' in Vreren, Tongeren. Voor wie op zoek is naar schaafbeitels, daar liggen er drie kisten vol. Tientallen beitels in verschillende maten en soorten. Over de kwaliteit kan ik niets zeggen. Ik heb er twee meegebracht (voor een nr 4) die ik ga wetten. Samen hebben ze 2,5 euro gekost!
En aan zaagbladen (voornamelijk voor een boogzaag) is er ook geen gebrek. Twee bakken vol. Verder stonden er nog verschillende kisten met hang- en sluitwerk al jaren stof te vergaren. Spijtig hadden de slotjes geen sleutel, die heb ik dus laten staan. Wel heb ik nog verschillende bladen voor een spanzaag. Die moeten eerst wel nog geslepen en geprepareerd worden (en nog een passende zaag maken).
Bekijk bijlage 17259Bekijk bijlage 17260Bekijk bijlage 17261IMAG0697.jpg
 

Bijlagen

  • IMAG0688.jpg
    IMAG0688.jpg
    58,4 KB · Weergaven: 232
  • IMAG0689.jpg
    IMAG0689.jpg
    62,9 KB · Weergaven: 231
  • IMAG0691.jpg
    IMAG0691.jpg
    83,1 KB · Weergaven: 232

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Vorig jaar stond er een bak met Nooitgedacht beitels met rood kunststof heft. Die heb ik vandaag niet meer gezien??

het was een jaar of 4 geleden en van dit type, er waren er maar een stuk of 4, ik had er al enkele van de serie gekregen van een buurman dus nu ben ik bijna compleet.
Ik ben er onlangs nog eens langs geweest na enkele jaren zonder, maar kon geen meer vinden.

4157=1134-beitels.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.