230 V Tafelzaag 260 mm van Makita

nilly

Nieuw lid
1 jun 2015
7
0
Goed morgen allemaal,

Nadat ik hier aardig wat topics over heb gelezen en wat snuffelen op internet heb ik nog steeds geen goed beeld van de Makita.
deze word aangeboden als de Makita 2704 en of de 230 V Tafelzaag 260 mm.
Er zijn niet veel reviews over geschreven en daardoor blijf ik een beetje in het duister tasten. Voor mijzelf zoek ik een goed
bruikbare tafelzaag waar ik makkelijk een slede op kan maken. Ik zal geen grote platen gaan zagen daarvoor heb ik een handcirkelzaag,
en anders kan ik bij een vriend op de wandzaag mijn platen zagen. Ook zal ik geen dikke balken gaan zagen maar veelal kleine plaatjes
verbindingen en huis tuin keuken klusjes. hierbij was mijn oog op deze Makita gevallen maar zoals ik al zij kan ik hier niet veel over vinden.
Graag hoor ik jullie reacties over deze machine.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Ik heb er 1tje (ok, 2) gehad.
De eerste had een scheurtje in het frame, maar dit is perfect opgelost door de leverancier en ik heb een nieuwe gekregen daarop.
Verder vond ik het een erg fijne machine, wel wat aan de lompe kant. dus erg mobiel is ie niet en als je em gaat verplaatsen is een onderstel een eis. Anders is het amper te doen.
Kracht was meer dan voldoende, precisie ook prima.

Uiteindelijk heb ik de zaag verkocht omdat ik de kans had voor weinig een Festool CS70 te kopen. Maar anders had ik em denk ik nog gehad en met plezier gebruikt.
 

nilly

Nieuw lid
1 jun 2015
7
0
Oke bedankt. zijn er nog meer mensen met ervaring met deze Makita ?
het lijkt een redelijke machine te zijn. er zijn natuurlijk altijd betere te verkrijgen
maar dan ligt de prijs een stuk hoger.
 

nilly

Nieuw lid
1 jun 2015
7
0
Hoi dit stukje had ik al doorgelezen :D Ik ben er helaas nog niet helemaal over uit maar zie hier wel potentie in.
Tafel heb ik geen interesse in hiervoor zal ik een eigen tafel lassen. Dit heb ik ook met mijn werkbank gedaan.
deze is nog in de maak maar hier zal ik zeker wat foto's van posten
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Heb deze zaag al jaren en bevalt prima.
enigste nadeel vind ik dat de beschermkap op het spouwmes zit, zodat je geen sleuf kunt zagen zonder het spouwmes te verwijderen.

grt,
Leo
Voor de rest niemand anders ervaring met deze zaag ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.