ketel in tuinhuisje intalliatie

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Die capaciteit is overkill voor een klein tuinhuisje. Als je een gasgestookte ketel deskundig laat installeren is het ding niet gevaarlijk (met name op de constructie van de doorvoer(en) letten.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.918
2.536
Als je deze ketel alleen wil gebruiken om het tuinhuisje te verwarmen is hij veel te groot. Als je hem alleen in het tuinhuis op wil hangen, maar er een flink woonhuis mee wil verwarmen is dat geen enkel probleem. Je moet alleen zorgen dat het er niet vriest. Brandgevaar is bij een volgens de regels geplaatste ketel geen probleem. De rookgassen zijn tegenwoordig zo ver afgekoeld, dat het afvoermateriaal van kunststof kan zijn.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Als je deze ketel alleen wil gebruiken om het tuinhuisje te verwarmen is hij veel te groot. Als je hem alleen in het tuinhuis op wil hangen, maar er een flink woonhuis mee wil verwarmen is dat geen enkel probleem. Je moet alleen zorgen dat het er niet vriest. Brandgevaar is bij een volgens de regels geplaatste ketel geen probleem. De rookgassen zijn tegenwoordig zo ver afgekoeld, dat het afvoermateriaal van kunststof kan zijn.

Chevy66; jij kwam een maand geleden met een Honeywell driewegkraan en een tweede thermostaat?
Dan heeft deze man voldoende aan een radiator plus thermostaat in z'n tuinhuis.
http://www.woodworking.nl/showthrea...e-op-budget/page2&highlight=verwarming+schuur
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.918
2.536
Ik wist niet dat het om hetzelfde tuinhuis ging. Maar deze ketel is veel te groot. Als je dat vermogen in dat tuinhuis wil gebruiken, moet je alle wanden volhangen met radiatoren.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik wist niet dat het om hetzelfde tuinhuis ging. Maar deze ketel is veel te groot. Als je dat vermogen in dat tuinhuis wil gebruiken, moet je alle wanden volhangen met radiatoren.

Ik bedoelde met m'n bericht ook niet hezelfde tuinhuis, sorry voor de verwarring.
Het ging mij om het principe; ik vond het idee wat jij kort geleden opperde een heel goed idee en een goedkope oplossing en ik dacht dat dit voor deze man z'n kleine tuinhuisje ook een goede oplossing zou zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.