Ruud stelt zich voor

RuudvdLooij

Nieuw lid
27 okt 2014
13
0
Eindhoven
Hoi allemaal,

Ik ben Ruud en binnen niet al te lange tijd afgestudeerd werktuigbouwer aan de Technische Universiteit Eindhoven. Ondertussen volg ik dit forum al weer een tijdje en omdat ik binnenkort ga beginnen aan een werkbank word het tijd mezelf maar eens voor te stellen.

Eigenlijk ben ik op het moment totaal geen houtbewerker. Ik houd er van om met mijn handen bezig te zijn en de drang is dan ook vaak aanwezig om iets te maken. Dit kan zijn van metaal, hout, papier, eten, etc. (Huidige projecten zijn bijvoorbeeld het maken van een laskap en het haken van een muts, zoiets). Deze hobbie heb ik gecombineerd met de website Instructables die enkele van jullie wel zullen kennen. Op http://www.instructables.com/member/RuudvandeLooij/ vinden jullie mijn member-page met veel van mijn voorgaande projecten. Als student heb ik natuurlijk altijd geld te kort vanwege andere hobbies ;), dat is dan ook deels de reden dat 1 van de mooiste dingen van het maken voor mij het verzamelen van de spullen is. De meeste van jullie zullen een idee hebben en daar spullen bij kopen/zoeken. Bij mij is dit vaak andersom geweest en soms als ik een idee heb heeft het wel eens 2 of meer jaar gekost om de spullen bij elkaar te verzamelen omdat kopen niet het juiste gevoel geeft.

Ondanks dat ik met vanalles bezig ben vind ik niets zo mooi als een goed stuk hout. Als het aan mij zou liggen zou dus ook bijna alles van hout gemaakt mogen worden. Een kapstok van een oude pallet of een strakke eiken salontafel(beide op instructables). Ik merk dan ook aan mezelf dat ik steeds meer met hout wil gaan werken, maar helaas heb ik er niet de ruimte voor in mijn appartement op 6 hoog. Toch gaan binnenkort op vakantie de eerste lepels gemaakt worden op vakantie vanuit mijn luie stoel en wil ik dus een houtbewerkersbank maken in de studeerkamer met wat extra specifieke eisen voor al mijn andere maak-hobbies.

Hopelijk tot snel op mijn eerste project op deze site.
 

close

Actieve deelnemer
2 okt 2014
102
15
Leuk verhaal Ruud! :)

Bij mij is dit vaak andersom geweest en soms als ik een idee heb heeft het wel eens 2 of meer jaar gekost om de spullen bij elkaar te verzamelen omdat kopen niet het juiste gevoel geeft.
Mij kost het soms jaren om te bedenken waar ik verzamelde spullen kan toepassen. Juist omdat ze er niet speciaal voor bedoeld zijn kan het resultaat verrassend uitpakken. Zo kocht ik laatst op een rommelmarkt voor 4 euro een vrijwel complete kaassnijder die nu wacht op een nieuw leven als <nog te bedenken>. Wel even het mes botgemaakt want ik heb me al een paar keer flink gesneden. ;)

Ben benieuwd naar je projecten.
 

RuudvdLooij

Nieuw lid
27 okt 2014
13
0
Eindhoven
Mij kost het soms jaren om te bedenken waar ik verzamelde spullen kan toepassen. Juist omdat ze er niet speciaal voor bedoeld zijn kan het resultaat verrassend uitpakken. Zo kocht ik laatst op een rommelmarkt voor 4 euro een vrijwel complete kaassnijder die nu wacht op een nieuw leven als <nog te bedenken>.
Soms is het goed om niet de ruimte te hebben om dingen op te slaan. Anders had ik ook veel meer spullen gehad die ik ooit misschien nog wel eens zou kunnen gebruiken.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ha welkom werktuigbouwer. Als student (in heel iets anders) had ik ook altijd geldgebrek en maakte graag dingen. En dat is nooit veranderd :rolleyes: .

Leuke sites die je noemt.

mvg
klaas0639
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.