Festool PD20/4 E FFP-Plus Klopboormachine

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Heeft iemand ervaring met deze machine van Festool?
Wil hem vooral gebruiken voor schroeven en boren.
De klopfunctie zie ik als extra (kost bijna niets) welke ik indien nodig kan gebruiken.
Ik wil voor 230 volt kiezen, omdat de accu's van accumachines na een jaar of 7 meestal toch de geest geven, terwijl de machine zelf nog zo goed als nieuw is.

alvast bedankt voor de reacties

grt,

Leo
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Ik heb die machine, in de variant zonder de klopfunctie. Goede keus, allround machine, veel betere schroever dan de meeste electrische boormachines. Door het hoge toerental ook een goede boormachine. Voor werkplaats en thuisgebruik werkt deze machine net zo goed als een accumachine, alleen moet je je afvragen of je vaak met veel gesnoerde machines dicht bij elkaar werkt, kabels raken dan altijd in de knoop.
Zelf heb ik ook veek accugereedschap, wat ik om bovengenoemde reden erg makkelijk vind bij bv het plaatsen van keukens.Maar bij veel schroefwerk dicht bij elkaar en zwaardere boorklussen pak ik de festool. De laatste tijd vervang ik veel houten begane grond vloeren voor geisoleerde vloeren met stalen liggers, hierop wordt plaatmateriaal geschroefd, voor zulke klussen is er geen betere machine.( misschien een bandschroevendraaier met veel power)
 
Laatst bewerkt:

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Ik heb deze machine, bevalt uitstekend met zowel schroeven als boren.
ik gebruik mijn accu machines echt veel minder.
Je zult er geen spijt van krijgen denk ik.

groet john
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Wat grappig, terwijl je denkt dat gereedschap met een snoer aan zijn laatste ademgang is begonnen, blijkt dat jullie hartstikke enthousiast zijn over een boor/schroefmachine met snoer. Ik blijf me er over verbazen, al die mensen met kennis en ervaring.

jaap
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Voor degene die voor thuis en in de schuur een allround machine zoeken is deze festool een goede, relatief goedkope en waarschijnlijk langer meegaande oplossing. Er zijn genoeg situaties te bedenken waarbij een accumachine handiger is, maar het is maar net waar je de machine voor wilt gebruiken.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Wat grappig, terwijl je denkt dat gereedschap met een snoer aan zijn laatste ademgang is begonnen, blijkt dat jullie hartstikke enthousiast zijn over een boor/schroefmachine met snoer. Ik blijf me er over verbazen, al die mensen met kennis en ervaring.

jaap

Nou ik snap het wel hoor Jaap, een accumachine is ook niet alles. Zeker voor zzpers en doe-het-zelvers is het prettig. De machine is krachtiger dan menig accu machine en een klap goedkoper dan een goede 18V machine.

Ik dacht eerst ook dat het snoer zou verdwijnen, maar nu zie ik dat niet meer gebeuren. :)
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Bedankt voor alle reacties.
Ik denk dat het dan toch inderdaad de machine met snoer wordt.
Ik hoop hiermee de rest van mijn leven toe te kunnen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.