Wie komen er naar de Open Dag Hout

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Heb je toch niet nodig henk....
een gaatjesboard plaat en een bovenfrees doen het klusje met gemak en kost veel minder ;-)
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.828
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Klopt, maar ik vind die parf guide wel erg elegant. Ik ga binnenkort een MFTC maken, en ik voorzie dat ik op termijn nog wel vaker zo'n werkblad met gaten wil maken (al is het maar omdat zo'n werkblad in feite 'sacrificial' is, je wilt er gewoon in kunnen zagen met een invalzaag). Ik weet hoe onnauwkeurig ik met bovenfrezen ben, en dus lijkt me zo'n parf guide wel een interessante optie - ik vind m alleen wel erg duur, ja.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Bezoekers avn de ODH die zich melden bij de kassa als zijnde forumlid kunnen een sticker krijgen met hun (forum)naam er op.
Het zijn textielstickers die na verwijderen geen lijmresten achterlaten maar wel goed op kleding hechten.
Het doel is natuurlijk om de herkenbaarheid onderling te vergroten.
Dus meld je even bij de kassa!

sticker.jpg
 
Laatst bewerkt:

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Dat is wel grappig ja.. Ik ben er ook iig! Aan Jaap persoonlijk beloofd, kan er nu niet meer onderuit dus.. :p
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
We krijgen echt de mooiste Open Dag Hout ooit, we zijn druk bezig met het in orde brengen van de website met de deelnemerslijst. Ze staan er dan ook niet allemaal op, maar ergens morgen is ie wel definitief. Zo moet b.v. ons aller Ernest Dubois er nog bij .... het is veel uitzoekwerk met websitenaam etc.

Maar hier vast een link om een indruk te krijgen wat en wie er allemaal komen http://opendaghout.nl/deelnemers-open-dag-hout-2017/

jaap
 
P

Pel

Guest
Dat is een hele lijst Jaap, is de hal wel groot genoeg, want ik wil er met mijn rolstoel ook nog bij kunnen?:)

Groet Pel.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Dat is een hele lijst Jaap, is de hal wel groot genoeg, want ik wil er met mijn rolstoel ook nog bij kunnen?:)

Groet Pel.

Ha Pel, natuurlijk en anders maken we ruimte..... We moeten ons aan een hele reeks voorschriften houden mbt veiligheid en de paden tussen de kramen zijn daar 1 van. Maar we hebben inderdaad een mooie gevulde hal en een hartstikke leuk buitenprogramma.

Daar staat Emiel Besseling die messen smeed en hard. Banzai John een hele bekende kettingzaag artiest. Onze Ernest Dubois die met bijlen van een stam eiken wat moois gaat maken, houtbewerken zoals het ooit ging. Alexander Gregory met een Woodmizer zaagmachine en dat alles onder de vrolijke deunen van het draaiorgel Paltrok van Kor van der Meulen. De vader van ons eigenste Kor kies voor hout, de onmisbare penningmeester van Open Dag Hout en ook degene die de beursvloer bepaald en regelt!!

jaap

 
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Ik wil best wel even op je winkel passen hoor Roeland. En zo zullen er vast wel meer zijn.
Dan kun je ook genieten van al dat moois.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtige sfeerbeeld Roeland, de stilte voor de storm....

Ook een hele leuke deelnemer is Martin Godfrey, de bedenker en maker van de Woodrat. Hij is al zeer op leeftijd, kon vorig jaar niet komen, maar wilde nu graag. Het is echt zo'n mooie flegmatieke engelsman, staat naast Baptist; die houden ook een oogje in het zeil ;).

jaap
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Prachtige sfeerbeeld Roeland, de stilte voor de storm....

Ook een hele leuke deelnemer is Martin Godfrey, de bedenker en maker van de Woodrat. Hij is al zeer op leeftijd, kon vorig jaar niet komen, maar wilde nu graag. Het is echt zo'n mooie flegmatieke engelsman, staat naast Baptist; die houden ook een oogje in het zeil ;).

jaap

Leuk!! hoop dat ik even met hem kan praten :)
Hoewel ik mijn zwaluwstaartjes liever met de hand zaag en steek!! :)

groetnis, Roeland
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.828
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ook een hele leuke deelnemer is Martin Godfrey, de bedenker en maker van de Woodrat. Hij is al zeer op leeftijd, kon vorig jaar niet komen, maar wilde nu graag. Het is echt zo'n mooie flegmatieke engelsman, staat naast Baptist; die houden ook een oogje in het zeil ;).


Oh cool! Die wil ik graag even de hand schudden. Heb een paar jaar geleden wel een aantal keer met m getelefoneerd, over bepaalde Woodrat-zaken... Leuke kerel, wel wat eigenwijs ;-)
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Potverdorie.. Zie ik daar toch mn eigen naam tussenstaan? Nie veel druk hoor.. dat ik dat nog s mag meemaken als plankenprutser.. Had niet gehoeven hoor, Jaap, bedankt voor de eer! Cool! :eek:
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Potverdorie.. Zie ik daar toch mn eigen naam tussenstaan? Nie veel druk hoor.. dat ik dat nog s mag meemaken als plankenprutser.. Had niet gehoeven hoor, Jaap, bedankt voor de eer! Cool! :eek:

Niet te veel schroom Rizz :D. Je weet niet half hoe leuk mensen het vinden dat je daar zondag met je spullen staat. Had vorig jaar hetzelfde gesprek met Edwin en hij heeft een reuze leuke en drukke dag gehad. Ik stond zelf voor het eerst op de ODH in 2010 in Drachten, toen nog onder de oude organisatie. Kor (kies voor hout) belde me en vertelde dat ze de hal niet vol kregen. Wij als noordelijke houtbewerkers met man en macht er naar toe, ik had wat hele en half afgemaakte kistjes bij me. De hele vonden ze wel wat, maar het gesprek ging over de half afgemaakte. Dan zien ze dat je het zelf maakt en wordt de herkenbaarheid een stuk groter. Verrassend leuke gesprekken toen.

Dus ook een oproep aan andere forummers, kom echt en neem wat leuks mee, iets van jezelf, iets waar je enthousiast van wordt en dan gaat het vanzelf.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.