The best zero clearance insert.

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Hoi mensen,

Mijn nieuwe video is klaar. Hoewel het een remake is van de tweede video die ik een jaar geleden heb gemaakt. Maar dan iets uitgebreider en ik laat zien hoe jij gemaakt wordt.
Helaas alleen in het Engels beschikbaar.

Ik hoop dat jullie hem interessant vinden.


Groeten

Dennis
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Dennis wederom een mooi filmpje. Ik zie dat je de jessem stock guides gebruikt. Tevens ook Featherboards. Is dit in jouw opinie noodzakelijk?
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Dennis wederom een mooi filmpje. Ik zie dat je de jessem stock guides gebruikt. Tevens ook Featherboards. Is dit in jouw opinie noodzakelijk?

Hoi Wim,

Erg scherp opgemerkt zeg! Ja, in het geval van deze test was dat nodig omdat ik het Featherboard (ik heb hem omgedraaid) gebruikte als aanslag zodat iedere zaagsnede gelijk zou zijn.
Dus het had in dit geval even een andere functie. Anders had je idd gelijk en lijkt het wat overdone.

Groeten

Dennis
 

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
269
13
Amersfoort
www.twolt.nl
Hi Dennis, ik kijk graag naar je filmpjes. Je laat er goede ideeën in zien. Naar mijn smaak iets teveel opschmuck, maar dat is zoals ik al zei... smaak!

Nu hoop ik wel heel hard dat je weer filmpjes in het Nederlands gaat maken. Ik kan mij nooit helemaal afsluiten voor taalfouten, accentjes, enzovoort en geef toe... Jouw Engels is niet heel goed :)
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Hi Dennis, ik kijk graag naar je filmpjes. Je laat er goede ideeën in zien. Naar mijn smaak iets teveel opschmuck, maar dat is zoals ik al zei... smaak!

Nu hoop ik wel heel hard dat je weer filmpjes in het Nederlands gaat maken. Ik kan mij nooit helemaal afsluiten voor taalfouten, accentjes, enzovoort en geef toe... Jouw Engels is niet heel goed :)

:):) Neem van mij aan dat je me niet hoef te overtuigen dat mijn Engels niet zo heel goed is. Gek genoeg zijn die Amerikanen en Engels sprekende (naar mij toe althans) daar redelijk positief over en dankbaar voor.
Mss zijn wij Nederlanders soms gewoon iets te eerlijk :)

Maar...... Ik had echt in de planning om deze aflevering ook in het Nederlands te doen, maar deze aflevering was echt een zware bevalling en aan het einde was ik er ook even helemaal klaar mee. Ik heb te veel over nieuw moeten doen, bepaalde opnames bleken niet goed genoeg voor mij, software gedoe waardoor dingen over moesten. Nou ja,..... het liep even anders. En door de uiteindelijke tijdsdruk zitten er ook te veel taalfouten in die echt niet nodig waren. Mijn aandeel NL kijkers is 5% dus dat is ook de reden dat de Engelse versie prioriteit heeft. Ik vind het alleen zelf leuk om het in het Nederlands te doen omdat dit een mooiere video oplevert dan dat Engelse gestuntel.

Maar even wat anders. Je praat over Upschmuck. Ik begrijp dat dit smaak is, maar waar doel je dan op. Zijn het de graphics, de te vele shots vanuit de verschillende hoeken? Ben daar wel benieuwd naar.
En je mag lekker eerlijk blijven:) (ok, met een klein sausje) Ik ervaar het als hulp!

Groeten
Dennis
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Top filmpjes Dennis. Ik denk dat mensen vaak onderschatten hoeveel werk erin gaat zitten om dit te maken. Dus complimenten daarvoor.
Je Engels is wellicht geen top engels, maar je mag toch best horen dat je een Nederlander bent die erg zijn best doet om een goed Engels filmpje te maken? Dat doet wat mij betreft niks af aan de content. En gezien de doelgroep is het volkomen logisch om het met name in het Engels te doen.

Het zou wellicht leuk zijn om te kijken of je ook wat meer projectjen kan doen ipv alleen maar tools en werkplaats filmpjes. (het hobbelpaard is een erg leuke!) Ik heb er zelf ook wel eens last van, maar soms lijkt dat een hobby opzich. Je werkplaats zo mooi en goed mogelijk hebben, ipv mooie dingen maken.

De zero clearance insert ga ik vandaag ook maar eens op jouw manier maken. Heb er weer wat van geleerd voor wat betreft airflow. Dus dank daarvoor.
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Het zou wellicht leuk zijn om te kijken of je ook wat meer projectjen kan doen ipv alleen maar tools en werkplaats filmpjes. (het hobbelpaard is een erg leuke!) Ik heb er zelf ook wel eens last van, maar soms lijkt dat een hobby opzich. Je werkplaats zo mooi en goed mogelijk hebben, ipv mooie dingen maken.

De zero clearance insert ga ik vandaag ook maar eens op jouw manier maken. Heb er weer wat van geleerd voor wat betreft airflow. Dus dank daarvoor.

Hoi Avos,

Bedankt voor je reactie! En je hebt gelijk wat betreft dat het soms een hobby op zich lijkt om de werkplaats zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen. En mss erken ik hem ook wel als zodanig. Ik vind dat ook een uitdaging op zich en ik haal daar ook heel veel voldoening uit.
Wat betreft projectjes vind ik lastig. Enerzijds doe ik het hobbymatig en heb ik niet zo heel vaak projecten waarvan ik denk dat het de moeite waard is. (dat hoeft ook niet om de hobby leuk te vinden) Daarnaast heb ik nu twee projecten geprobeerd en het is wel zo dat een project voor mij gewoon minder leuk wordt als je deze constant moet onderbreken om je camera positie te veranderen. Dit zorgt dat een project echt 2 tot 3 x zo lang duurt. Daarnaast kijkt er in verhouding gewoon niemand naar.

Gek genoeg zijn mijn China tools video's het meest bekeken en redelijk gewaardeerd (+ 4000 subscribers) en mijn video's om te kijken of iets "anders" kan (soms beter) worden het best gewaardeerd (werkbank en afkortzaag + 4100 subsribersen) ik denk dat deze ook het beste bij mij passen.

Wat niet weg neemt dat ik denk dat er echt wel behoefte is aan mooie projecten. maar dat moeten dan wel meer tot de verbeelding sprekende projecten zijn in mijn beleving. Dus ik ben bang dat ik me voornamelijk ga bezig houden met de Reviews en de dingen die ik verander in mijn werkplaats.
 

OntHout

Actieve deelnemer
7 jun 2011
185
32
Wolfheze
www.onthout.nl
:):) Neem van mij aan dat je me niet hoef te overtuigen dat mijn Engels niet zo heel goed is. Gek genoeg zijn die Amerikanen en Engels sprekende (naar mij toe althans) daar redelijk positief over en dankbaar voor.
Mss zijn wij Nederlanders soms gewoon iets te eerlijk :)

Een heel groot deel van de Engelsen en Amerikanen spreken echt alleen maar Engels en geen tweede taal en kunnen het echt waarderen dat je je al zo goed kan uitdrukken in het Engels terwijl het je tweede of misschien wel derde taal is. Ben er vaak geweest en dat is wat er naar voren komt als je er met hen over praat hoe jou Engels op hen overkomt. En het is maar hoe je het bekijkt, voor iemand wiens Engels zijn tweede taal is spreek je goed Engels hoor.
Schrijf je de teksten uit voordat je het opneemt of vertel je je verhaal zonder script? Ik wil komend jaar instructiefilmpjes gaan maken over hoe je mijn kerstbomen in elkaar zet dus ik ben wel benieuwd.

groeten Theo
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
:):) Neem van mij aan dat je me niet hoef te overtuigen dat mijn Engels niet zo heel goed is. Gek genoeg zijn die Amerikanen en Engels sprekende (naar mij toe althans) daar redelijk positief over en dankbaar voor.
Mss zijn wij Nederlanders soms gewoon iets te eerlijk :)

Een heel groot deel van de Engelsen en Amerikanen spreken echt alleen maar Engels en geen tweede taal en kunnen het echt waarderen dat je je al zo goed kan uitdrukken in het Engels terwijl het je tweede of misschien wel derde taal is. Ben er vaak geweest en dat is wat er naar voren komt als je er met hen over praat hoe jou Engels op hen overkomt. En het is maar hoe je het bekijkt, voor iemand wiens Engels zijn tweede taal is spreek je goed Engels hoor.
Schrijf je de teksten uit voordat je het opneemt of vertel je je verhaal zonder script? Ik wil komend jaar instructiefilmpjes gaan maken over hoe je mijn kerstbomen in elkaar zet dus ik ben wel benieuwd.

groeten Theo

Hoi Theo,

De laatste twee filmpjes heb ik opgenomen met een autocue. Voorheen schreef ik alles uit, moest ik het uit mijn hoofd leren en deed ik iedere keer een opname van een 2 minuten of een hoofdstuk. Deze opnames monteerde ik dan aan elkaar.
Als je het uit de losse pols zou doen komt de boodschap mijn inziens niet over en ga je (ik in ieder geval) ook teveel "euhen" Al met al koste dit best veel tijd. Dat is ook het probleem als je het in twee talen doet.
Het nadeel hiervan is dat je toch nog wat vergat wat je graag had willen vertellen. Het nadeel van zoveel clips is dat je ook wat kleurbalans en geluid alles weer op elkaar aan moet passen, dus het is iets meer dan enkel de clipjes aan elkaar zetten.
Het voordeel is dat ik vond dat het iets natuurlijker overkwam, maar dat is ook een beetje wennen. Ik ben erg blij met mijn autocue en deze zijn redelijk betaalbaar tegenwoordig. Ik zet alles er nu in 1 take op.

Groeten Dennis
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Je engels is prima te verstaan voor deze hollander. Dus moet het een eitje zijn voor iedereen wiens moedertaal engels is.
Zelf mijn steenkolen engels werd gewaardeerd. Ga zo door.
 

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
269
13
Amersfoort
www.twolt.nl
Maar even wat anders. Je praat over Upschmuck. Ik begrijp dat dit smaak is, maar waar doel je dan op. Zijn het de graphics, de te vele shots vanuit de verschillende hoeken? Ben daar wel benieuwd naar.
En je mag lekker eerlijk blijven:) (ok, met een klein sausje) Ik ervaar het als hulp!

Groeten
Dennis

Met opschmuck bedoel ik grafische dingetjes, shout-outs, eigenlijk alles dat niet direct te maken heeft met datgene waar het over gaat, maar wat dient om het filmpje er gelikt uit te laten zien, kijkers te trekken, en welke andere doelen het ook maar dient. Als ik YouTube kijk hoop ik iets te leren van andermans ideeën, of gewoon te genieten en me te laten inspireren door het moois dat mensen maken. Als een filmpje dan veel randzaken bevat ben ik geneigd af te haken. Overigens vind ik verschillende hoeken juist wel fijn!

En wat ik ook leuk vind is dat er ook eens wat anders op YouTube te zien is dan al die Amerikaanse filmpjes!
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Met opschmuck bedoel ik grafische dingetjes, shout-outs, eigenlijk alles dat niet direct te maken heeft met datgene waar het over gaat, maar wat dient om het filmpje er gelikt uit te laten zien, kijkers te trekken, en welke andere doelen het ook maar dient. Als ik YouTube kijk hoop ik iets te leren van andermans ideeën, of gewoon te genieten en me te laten inspireren door het moois dat mensen maken. Als een filmpje dan veel randzaken bevat ben ik geneigd af te haken. Overigens vind ik verschillende hoeken juist wel fijn!

En wat ik ook leuk vind is dat er ook eens wat anders op YouTube te zien is dan al die Amerikaanse filmpjes!

Thanks, Ik begrijp je. Ik hoop een goede balans te vinden omdat ik wel vind dat het wat toe kan voegen, zonder de oorspronkelijke boodschap te niet te doen. Mijn doel is om het juist meer snelheid te geven en ik denk dat als je alles weglaat, dat het te plat wordt. Ik wil het juist interessant houden en vind het niet "vies" om het er gelikt uit te laten zien om kijkers te trekken. Maar uiteindelijk gaat het wel allemaal om balans en niet iedereen zou de grens hiervan op dezelfde plaats hebben liggen. Ik ben daar ook nog steeds mee aan het experimenteren. Vandaar dat ik ook erg geinteresseerd ben/was in je mening.
Thanks daarvoor!
Groet
Dennis
 

WillemWoodWorker

Actieve deelnemer
29 sep 2019
40
6
Vet filmpje weer Dennis! Leuk om te zien hoe je je werkplaats telkens verbeterd. In één van de reacties schrijf je dat je hobby je werkplaats is. Ik heb een eenvoudige maar voor mij fijne werkplaats die ik vooral functioneel willen gebruiken, een andere visie dus.

Je Chinatools video's onderscheiden je wel van andere woodworkers. Die zou ik er zeker inhouden!

Vriendelijke groet
Willem
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Vet filmpje weer Dennis! Leuk om te zien hoe je je werkplaats telkens verbeterd. In één van de reacties schrijf je dat je hobby je werkplaats is. Ik heb een eenvoudige maar voor mij fijne werkplaats die ik vooral functioneel willen gebruiken, een andere visie dus.

Dingen maken en ontwerpen vind ik het leukst. Maar ik vind het ook erg leuk om na te denken over hoe ik e.e.a. kan verbeteren in mijn werkplaats en dit dan aan te pakken. Binnenkort wil ik een zijde waar mijn pomp voor de tuin en afzuig installatie staan iets veranderen. Ik kan dat op een manier doen dat het goed is, en functioneel. Maar dan vind ik het leuk om er over na te denken en er iets meer tijd en aandacht aan te besteden dan gemiddeld.

Chinatools vind ik ook een leuke serie. Die hou ik er voorlopig zeker in.

Groeten
Dennis
 

ProjectsandThings

Actieve deelnemer
20 nov 2019
72
71
37
mechelen
www.youtube.com
Wow, had nooit gedacht dat er zoveel bouwkunde kwam kijken bij het knutselen van een zero clearance:
In het verleden gebruikte ik vaak een stuk overschot MDF als ik er eens eentje nodig had, maar na dit te zien lijkt het mij leuk en zelfs heel nuttig om continu in je tafelzaag te steken.
Minder stof en nauwkeuriger snijden,
dankejewel voor de zeer gedetailleerde film!
 

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Hoi Theo,

De laatste twee filmpjes heb ik opgenomen met een autocue. Voorheen schreef ik alles uit, moest ik het uit mijn hoofd leren en deed ik iedere keer een opname van een 2 minuten of een hoofdstuk. Deze opnames monteerde ik dan aan elkaar.
Als je het uit de losse pols zou doen komt de boodschap mijn inziens niet over en ga je (ik in ieder geval) ook teveel "euhen" Al met al koste dit best veel tijd. Dat is ook het probleem als je het in twee talen doet.
Het nadeel hiervan is dat je toch nog wat vergat wat je graag had willen vertellen. Het nadeel van zoveel clips is dat je ook wat kleurbalans en geluid alles weer op elkaar aan moet passen, dus het is iets meer dan enkel de clipjes aan elkaar zetten.
Het voordeel is dat ik vond dat het iets natuurlijker overkwam, maar dat is ook een beetje wennen. Ik ben erg blij met mijn autocue en deze zijn redelijk betaalbaar tegenwoordig. Ik zet alles er nu in 1 take op.

Groeten Dennis

Mooie video's!

Staan je licht en kleurbalans instellingen op automatisch? Handmatig instellen op het licht en kleur van het moment/locatie lijkt omslachtig. Maar kan veel tijd schelen in de nabewerking.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.