Tuja plicata

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik was een kleine wortel burl gegeven en heb dit er van gemaakt, het is zacht hout en de gedraaide houtnerven maakte het niet makelyk, maar the uitkomst was het wel waard denk ik.

Toen ik het kreeg wist ik niet wat soort hout it was, maar dat kwam snel duidelyk toen ik er aan begon te werken, the reuk en the look maakte dat snel duidelyk.

Tuja plicata.jpg Tuja plicata 1.jpg Tuja plicata bottom.jpg
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Wauw wat een mooie vaas!!! Complimenten!

Fons

Dank je Fons :)

Prachtig hout en mooie vazen.

Nico, het is maar een vaas, maar ik laat hem zien van 2 kanten and de bodem/voet, Dank je well voor je reactie :)


Who, dank je well Jacob :cool:

Schitterend !

Dank je voor je compliment :)


Dank u well de Haan 1thumb.gif

Mooi vaasje van een heel mooie houtsoort complimenten!

Dank je well :), de houtsoort groeit aan de westkust van Canada het word hier Western Red Cedar genoemt (Cedar is het niet) is goed weer bestendig en veel voor buitenwerk gebruikt.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Heb je enig idee waarom dit zo wordt genoemd ? Een Thuja is afkomstig van de Cipres familie, Cedrus niet, die is lid van de dennen familie.

Oh ja echt iets van de Engelsen om verkeerde namen aan bomen te geven, BV, wy hebben hier wat meestal Eastern red Cedar word genoemt, het is een Juniper (jeneverbes), ook nog White Cedar en Yellow Cedar both Thuja species.

Iemand heeft ooit noten van Italy of Frankryk naar Engeland gebracht en nu is het English Walnut ?? hebben wy Nedrlands Noten en Belgish noten mischien :p

Plataan is plane tree in Engeland, maar in America Sycamore, en in Engeland noemen ze Esdoorn Sycamore, in Australia hebben ze nog meer van die dingen, oh well ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.