Bosch GAS 20 L stofzuiger, naloop creëeren.

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Eigenaren hier van deze stofzuiger zullen het wel weten, deze stofzuiger heeft geen naloop. Zodra de aangesloten powertool stopt stopt de afzuiging ook, terwijl het toch wel fijner zou zijn als ie een paar seconde door zou lopen.

Om dit probleem proberen op te lossen heb ik aan het volgende gedacht: in de stofzuiger zit een klein printplaatje die de automaat regelt. Dit printplaatje ga ik vervangen voor een exemplaar uit een andere meer recentere Bosch stofzuiger (de groene Bosch Advanced 20 vac, ook met een 1200W motor) die wel een naloop heeft.
Kosten van het printplaatje bedraagt €25,-.

Ben benieuwd of de transplantatie gaat werken en als er hier animo is laat ik het resultaat weten met het bestelnummer van het printplaatje.

Proost.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Waar koop je deze print en heb je er een foto van?
Zou deze eventueel ook op andere stofzuigers toegepast kunnen worden eventueel in een externe behuizing?
 

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Printplaatje kun je hier vinden:
https://www.kruis.nl/onderdelen/bosch/advancedvac20

Onderdeel nummer 833

Ik zou niet in kunnen zien waarom dit printplaatje niet in andere stofzuigers zou kunnen werken mits je een aan/uit knop met 3 standen hebt (1/0/2), een stopcontact voor de powertool en een 220v motor van rond de 1200watt, en dit alles op de juiste wijze aansluit.
 

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Om het uiteindelijk goed werkend te krijgen heb ik ook de aan/uit knop van de Advancedvac aan moeten schaffen, want de originele knop van de gas20 heeft 3 minder aansluitpunten aan de achterzijde.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.