Welke winkels verkopen Incra spul in nederland

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Via een ander draadje ben ik oa. gewezen op de spullen van Incra.
Ik was hier niet mee bekend en er ging een wereld voor me voor open, wat een gaaf spul.

Nu is de vraag waar wordt het verkocht, bij voorkeur ook winkels met een voordeur, het is ook wel lekker om even te kunnen neuzen.

Ik heb iig 1 winkel gevonden: http://www.gereedschappro.nl/zoeken/incra maar ik hoop dat er nog meer is ?!
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ik heb me daar nog niet echt in verdiept. Ik was het op Engelstalige sites tegengekomen. Nog iets om lekker over te kwijlen. extrusie profielen 8020 en 4080.... Hier bijvoorbeeld om ff te kijken. op 8020 en 8040 schijnt festool (klemmen) redelijk goed op te passen. Ik weet nog niet of de MFT geleiderrail brackets daar ook lekker op passen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik ben flink aan het zoeken, maar ik kan tot op heden niet meer dan die ene site vinden die het spul zouden verkopen :(
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb mijn incra spullen besteld bij Dieter Schmidt in Berlijn. Ben er vorig jaar geweest toen ik op vakantie was. Je denkt even te gaan shoppen. Zo goed als de webwinkel is zo ..... Is de winkel mijn slaapkamer is groter. Maar ze hadden wat ik nodig had. En daar gaat het om. Bedenk wel dat de maten Amerikaans zijn. Ik had ze nodig voor de verstekgeleider van incra.
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
Via een ander draadje ben ik oa. gewezen op de spullen van Incra.
Ik was hier niet mee bekend en er ging een wereld voor me voor open, wat een gaaf spul.

Nu is de vraag waar wordt het verkocht, bij voorkeur ook winkels met een voordeur, het is ook wel lekker om even te kunnen neuzen.

Ik heb iig 1 winkel gevonden: http://www.gereedschappro.nl/zoeken/incra maar ik hoop dat er nog meer is ?!

volgens mij is gereedschappro de enige importeur van incra in nl.. Hij heeft een voordeur en wel wat liggen. dus gewoon een keer langsgaan!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ga ik zeker doen.
Had ook al gepland eens langs de baptist te gaan, heeft volgens mij ook érg leuke dingen (zijn er nog meer van het type baptist winkels ?)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ja daar was ik al bang voor, maar gelukkig staat er hier al aardig wat, en zonder fatsoenlijke werkbank heeft dat geen nut dus ik hoop me te kunnen inAHUMhouden... :D
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Zojuist mail contact gehad met Sander van gereedschappro en morgen ochtend om 10:00 ben ik welkom in de snoepwinkel :)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Nah scheppie, ik snap nou niet wat er gevaarlijk aan die winkel is :cool:

20131029_120743[1].jpg

Ik heb voor de werkbank een rails gekocht die over de hele breedte gaat lopen
Nu is dat een manier van monteren die letterlijk haaks staat op de normale manier
Omdat ik bijv. ook een langs geleiding wil hebben die verstelbaar is moet ik dus nog iets hebben wat haaks op de rails staat die over de breedte loopt.

Nu kon ik daar T-track over nemen, maar dat heeft geen geleiders en is meer bedoeld om dingen vast te zetten
Ik heb dat niet gedaan, ik heb extra miter channel rails genomen met 2 sliders en ga daar met een alu hoek profiel een aanslag op maken.
Nu alleen nog even kijken hoe ik dat ga kunnen vergrendelen, maar dat is eventueel met een stukje T-track in het midden wel op te lossen

Voordeel van in alle richtingen dezelfde rails is dat de Miter HD 1000 hier ook in gezet kan worden.
Verders heb ik nog een Wixey meegenomen (soort van schuifmaat om makkelijk diepte/hoogte instellingen van bijv. frees en dergelijke te meten.

Tot zover niks bijzonders toch, geen gekke dingen, precies wat ik nodig had... toch ???

Wat deze dan ineens achter in mijn auto deed, geen idee :D:D:D:D

ls-positioner-parallelaanslag-arreteersysteem-25-super-set-metrisch.jpg


Prima geholpen door Sander
Al had hij ook niet overal een pasklaar antwoord op, samen zijn we (denk ik) tot een prima oplossing gekomen die als ik me niet vergis nog aardig (modulair) uitbreidbaar is

@Zuma, bedankt voor het wijzen op de Incra materialen, werkelijk prachtig spul
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Eindelijk een soortgenoot op het forum. Die twee incra atributen heb ik ook. Helaas heb ik nog niet de tijd gehad om met de verbindingen te oefenen maar als zaagfreestafel voldoet ie prima. Heb je ook de juiste freesjes er bij.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat ding is zeker badass, hij stond me link aan te kijken, hij moest gewoon mee :D
Leuk wim, welke atributen heb jij ? ik moet de hele werkbank nog maken, maar als die klaar is verzin ik wel iets om er mee aan de gang te gaan, van mijn part een donalduckboekenlegger of iets dergelijks :cool:
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
De (hoek)linialen wil ik ook nog wel hebben, maar dat een volgende keer
Hingecrafter, ff op de site kijken.... :)

[edit]
heb ik gezien, houten scharnieren maken, gaaf ding, maar ik zie daar bij mij nog geen toepassing voor.
 
Laatst bewerkt:

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Nah scheppie, ik snap nou niet wat er gevaarlijk aan die winkel is

Haha ik zeg het niet zomaar, het in een niet conventionele winkel met een niet conventionele eigenaar maar met een extreme hoeveelheid toys voor boys. Ik heb ook de Incra LS positioneer, voor de prijs en mogelijkheden echt een superding. Ik ga hem op mijn CMS tafel bouwen en dan heb ik een toptafeltje :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.