Gratis - stoofperen stam

timvr

Nieuw lid
15 sep 2016
5
0
gratis af te halen: stoofpeer stam. Eerste deel is 170cm lang, dikte 35 tot 30cm. Tweede stuk is 130cm, 30 tot 25cm dik. . Afgelopen week omgezaagd. Op te halen in Zundert, Noord Brabant (tegen de belgische grens).

Ik heb nog meer fotos, maar die krijg ik zo snel niet geupload.
 

Bijlagen

  • 20190914_131512.jpg
    20190914_131512.jpg
    103,9 KB · Weergaven: 320

timvr

Nieuw lid
15 sep 2016
5
0
Ik heb nog wel een peer van deze boom henk. Je mag er wel eens in bijten, dan kom je er wel achter. ;). Slecht voor je gebitje
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik heb nog wel een peer van deze boom henk. Je mag er wel eens in bijten, dan kom je er wel achter. ;). Slecht voor je gebitje

;-) Ik geloof onmiddellijk dat het een stoofpeer is - maar ik denk dat het voor de houtbewerker niet veel uitmaakt - ik denk dat er weinig tot geen verschil in 'hout' is tussen het hout van een handpeer en van een stoofpeer, althans dat de variabiliteit _binnen_ de verschillende rassen / _binnen_ de totale soort groter is dan _tussen_ de rassen (hierbij _binnen_ en _tussen_ in strict statistische zin - zoals bij een ANOVA ;-) )
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.