LR 32 systeem met potscharnier en euroschroef/systeemschroef

auke77

Nieuw lid
6 aug 2014
20
0
Franeker
Wie kan me verder helpen, ik heb het LR32 systeem van Festool, ik wil dit systeem ook gaan gebruiken voor het monteren van potscharnieren. Nu heb ik een paar van deze scharnieren gehaald maar zie dat de gaten hierin te klein zijn voor de 6,3 euroschroeven/systeemschroef die ik gebruik (voor de 5mm gaten van het LR32 systeem). De centreerboor van Festool heeft het zelfde principe dus ook het zelfde probleem. Ik was in de veronderstelling dat alle potscharnieren 6,3mm euroschroeven/systeemschroef konden hebben. Is mijn veronderstelling fout of ligt het aan de winkel (Karwei/Gamma). Hoe weet ik wanneer ik wel de 6,3mm euroschroef/systeemschroef kan gebruiken.

Alvast bedankt!
Auke
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Auke er zijn twee oplossingen de gaatjes van de scharnieren opboren. Of scharnieren voor euroschroeven bestellen. Er zijn volgens mij ook nog plastic busjes die je in het 5 mm gat kan slaan en dan je spaanplaatschroef erin.
Voor mijn vorige keuken heb ik de gaatjes opgeboord ipv 50 scharnieren te bestellen.
 

auke77

Nieuw lid
6 aug 2014
20
0
Franeker
Hallo Wim, bedankt voor je reactie. Kun je me vertellen hoe ik weet wanneer de scharnieren voor 6,3mm euroschroeven zijn? Waar kan ik het makkelijkste mijn schroeven en beslag online kopen?
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Ik koop mijn Blum-scharnieren bij lignoshop.de. Levert het gehele assortiment van Blum, vrijwel alles op voorraad, het makkelijkste vind ik om op te zoeken in de catalogus wat je moete hebben en het artikelnummer in de webshop op te zoeken. Goede en vriendelijke service, ook als er een keer wat mis is, scherpe prijzen.
Kijk maar eens bovenaan op deze pagina (is p. 176 van de catalogus: http://publications.blum.com/2013/catalogue/nl/).
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Hallo Wim, bedankt voor je reactie. Kun je me vertellen hoe ik weet wanneer de scharnieren voor 6,3mm euroschroeven zijn? Waar kan ik het makkelijkste mijn schroeven en beslag online kopen?

Auke ik had een eigen ijzerhandel en wij bestelden dit af fabriek. Ook haalden we vaak wat bij de Helmondse ijzerhandel nu destil helmond. Deze hadden toen nagenoeg het hele blum assortiment liggen en zaten in dezelfde inkoopcombinatie. Online zijn hier al wat voorbeelden langsgekomen.
 

auke77

Nieuw lid
6 aug 2014
20
0
Franeker
Ik heb die catalogus eens bekeken, wist niet dat er zo veel keuze is. Ik zoek een opliggend potscharnier (35mm) geschikt voor 32mm afstandsysteem met boorgaten voor 6,3mm. Hoe moeilijk kan het zijn zou je denken. Maar door de bomen zie ik het bos bijna niet meer. Zoals jullie zien is dit voor mij vrij nieuw terrein.
 

kiterraphael

Actieve deelnemer
28 feb 2011
134
0
46
boskoop
www.pmnewdesign.nl
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.